"LDz infrastruktūra" likvidācijas rezultātā "Latvijas dzelzceļš" iegūs trīs miljonus eiro

© f64.lv, Andrejs Terentjevs

VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) meitassabiedrības SIA "LDz infrastruktūra" likvidācijas rezultātā mātessabiedrība iegūs aptuveni trīs līdz četrus miljonus eiro naudas atlikumu, liecina Satiksmes ministrijas (SM) sagatavotais tiesību akta projekts par LDz izšķirošās ietekmes un līdzdalības izbeigšanu "LDz infrastruktūra".

SM sagatavojusi tiesību akta projektu "Par LDz izšķirošās ietekmes un līdzdalības izbeigšanu "LDz infrastruktūra" un LDz netiešas izšķirošas ietekmes izbeigšanu SIA "Rīgas vagonbūves uzņēmums "Baltija"".

"LDz infrastruktūra" veic dzelzceļa mašīnu, instrumentu un mehānismu remontu, iznomā dzelzceļa mašīnas un tehnoloģiskos vagonus, veic sliežu metināšanas un garsliežu transportēšanas darbus, kā arī sliežu ceļu kapitālo remontu un būvniecību.

SM skaidro, ka "LDz infrastruktūra" samazinās apgrozījums, tās funkcijas dublējas ar LDz un citu tās meitaskompāniju SIA "LDz ritošā sastāva serviss", turklāt "LDz infrastruktūra" pārsvarā sniedz pakalpojumus LDz koncerna uzņēmumiem, un tās potenciāls pakalpojumu sniegšanai ārējiem klientiem ir ierobežots. Tāpēc LDz valde 2020.gada 21.decembrī nolēma likvidēt "LDz infrastruktūru" pēc Ministru Kabineta atļaujas saņemšanas.

Uzņēmuma likvidācijas rezultātā LDz iegūs būtiskus aktīvus, tajā skaitā aptuveni trīs līdz četrus miljonus eiro naudas atlikumu un būtiskus darbojošos pamatlīdzekļus. Ja LDz veiks darbus attiecībā uz sliežu metināšanu un garsliežu transportēšanu, ieguvums būs šī pakalpojuma izmaksu samazinājums, un tā rezultātā attiecīgi samazinātos no valsts budžeta nepieciešamais līdzekļu apjoms.

Ņemot vērā, ka likvidācijas brīdī no LDz bilances būs nepieciešams norakstīt ieguldījumu "LDz infrastruktūra", tiek aplēsts, ka LDz veidosies pārējās saimnieciskās darbības ieņēmumi aptuveni 1,5 miljonu eiro apmērā.

Tāpat uzņēmuma likvidācijas rezultātā tiks ietaupītas administratīvās izmaksas, kā arī saistībā ar to, ka sliežu metināšanas un garsliežu transportēšanas darbus veiks LDz, tiks panāktas sinerģijas un optimizēta resursu izmantošana. Šo pasākumu kopējā ietekme tiek lēsta kā papildus izmaksu samazinājums 60 000 eiro apmērā ik gadu.

Kā liecina informācija "Firmas.lv", "LDz infrastruktūra" apgrozījums 2020.gadā bija 4,094 miljoni eiro, bet zaudējumi sasniedza 3,217 miljonus eiro.

"LDz infrastruktūra" ietilpst LDz koncernā un ir infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmums. LDz ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs, kam ir sešas meitassabiedrības.

  • Pub

Ekonomika

Latvija tāpat kā Lietuva un Igaunija, nākamā gada 8. februārī atslēgsies no Krievijas un Baltkrievijas energosistēmas (BREL), lai pievienotos kontinentālās Eiropas sistēmai. Tā kā tīkla balansēšanas jaudu izmaksas Latvijā ir plānots uzlikt uz galalietotāju pleciem, elektrības tirgotāji brīdina par gaidāmu elektrības rēķinu pieaugumu. Savukārt Klimata un enerģētikas ministrija Neatkarīgo mierināja, ka nekādas būtiskas izmaiņas elektrības rēķinos nebūšot.

Svarīgākais