Baltijas valstīs pakalpojumu kvalitāte vissliktākā ir valsts iestādēs

Baltijas valstīs vissliktākā servisa un apkalpošanas kvalitāte ir valsts iestādēs, intervijā biznesa portālam "Nozare.lv" norāda lietuviešu pārdošanas un vadības eksperts Darjus Čibonis.

"Vismaz Lietuvā lielākā daļa valsts un pašvaldību iestāžu servisa kvalitāte joprojām ir ledus laikmeta līmenī. No vienas puses, tās ir iestādes, kurās serviss jāuzlabo visvairāk, bet tajā pašā laikā tās var ieguldīt vismazāk," atzīst eksperts.

Visaugstākos pārdošanas un laba servisa rādītājus uzrāda apdrošināšanas kompānijas. "Nav viegli nosaukt konkrētus piemērus, bet man patīk, kā darbojas apdrošināšanas kompānijas, jo lielākoties tajās darbojas ļoti profesionāli pārdevēji, ņemot vērā, ka apdrošināšana ir pakalpojums, ko nevar aptaustīt un sajust, tāpēc galvenokārt tas atkarīgs no pārdevējiem, kā tie atrod veidu, kā pārliecināt patērētājus," sacīja Čibonis, kā piemēru nosaucot starptautisko apdrošināšana kompāniju "Aviva", kas darbojas Lietuvā.

No Latvijas uzņēmumiem vadības eksperts izcēla farmācijas uzņēmumu "Zentiva".

Tāpat Čibonis stāstīja, ka, iestājoties krīzei, pārdošanas rādītāji samazinājās, tāpēc pieauga ikviena klienta nozīme. "Patlaban nozīme tiek piešķirta katram klientam. Tie, kas bija vājāki, jau zaudējuši savas tirdzniecības vietas. Attieksmes ziņā no krīzes patērētājs ir ieguvējs," teica eksperts.

Saskaroties ar atteikumu, pārdevējam nevajag steigties atbildēt klientam ar kādu pretargumentu, iesaka eksperts. "Laba metode ir pajautāt klientam - kāpēc viņš tā domā? Jācenšas atrast iemeslu, kas slēpjas aiz atteikuma. Iemesli var būt ļoti atšķirīgi - varbūt klientam nav pietiekami daudz naudas, lai iegādātos piedāvāto produktu, cits iemesls var būt, ka patērētājs neuzticas produkta kvalitātei, vēl cits iemesls - klients vēlas produktu vai pakalpojumu iegādāties par zemāku cenu utt. Nevar zināt atteikuma patieso iemeslu, kamēr nepajautā to klientam. Tādēļ ir jājautā - kāpēc," norāda Čibonis.

Pēc pārdošanas eksperta domām, kopumā Baltijas valstīs pārdošanas kvalitāte uzlabojas. "Pirms 15 gadiem pārdošanas kvalitāte bija ļoti vāja. Nebija nekādu skolu, semināru. Taču tagad kvalitāte ir daudz augstāka - lielākais vairums ne tikai starptautisko, bet arī vietējo uzņēmumu ieplāno konsultācijas savu uzņēmumu gada budžetā," atzina eksperts.