Saeimas Publisko izdevumu un revīzijas komisijas deputāti otrdien, 26.oktobrī, tiksies ar atbildīgajām amatpersonām, lai diskutētu par situāciju Eiropas Savienības fondu apguvē.
„Plašsaziņas līdzekļos izskanējusi pretrunīga informācija par to, kā mums sokas ar Eiropas Savienības fondu apguvi. Vieni vēsta, ka Latvijai fondu apguvē ir teju labākie rezultāti, citi - ka šogad tā arī neizdosies apgūt pieejamo finansējumu,” norāda komisijas priekšsēdētājs Andris Bērziņš.
„Mēs visi apzināmies, cik lielu lomu tautsaimniecības sildīšanā ieņem struktūrfondu līdzekļi. Tādēļ rīt komisija tiksies ar Finanšu ministrijas atbildīgajām amatpersonām, lai skaidrotu aktuālo situāciju,” pauž A.Bērziņš.
Jau ziņots, ka Latvija šobrīd ir vienīgā no visām Eiropas Savienības dalībvalstīm, kas Eiropas Komisijā (EK) apstiprināšanai iesniegusi visus plānotos 2007.-2013.gada perioda lielos Kohēzijas fonda (KF) projektu iesniegumus.
Kopumā Latvija ieplānojusi septiņus lielos projektus - sešus satiksmes nozarē un vienu vides nozarē.
Šobrīd EK ir apstiprinājusi trīs projektu iesniegumus - par autoceļa E22 posma Ludza - Terehova būvniecību ar kopējām izmaksām 50,2 miljonu latu apmērā; autoceļa E22 posma Rīga (Tīnūži) Koknese būvniecību ar izmaksām 102 miljonu latu apmērā, kā arī projektu par otrā sliežu ceļa būvniecību Skrīveri - Krustpils ar izmaksām 65,6 miljonu latu apmērā.
Savukārt par projektu iesniegumiem, kas paredz Rīgas dzelzceļa pasažieru pārvadājumu sistēmas modernizāciju 144 miljonu latu apmērā un Inčukalna sērskābo gudrona dīķu attīrīšanas jeb sanācijas darbus 20,3 miljoni latu apmērā, no EK Finanšu ministrija ir saņēmusi pozitīvus vērtējumus un drīzumā gaidāmi apstiprinājumi.
Līdz ar to izvērtēšanā vēl ir tikai divi Latvijas lielie projekti - par lidostas "Rīga" infrastruktūras attīstību (projekta kopējās izmaksas ir ~ 67 miljoni latu) un Rīgas ostas aktivitāšu pārcelšanu no pilsētas centra uz Krievu salu un tur nepieciešamās infrastruktūras attīstību (projekta izmaksas ~ 105 miljoni latu).