Dzīvnieku pieskatīšana kļūt par ienesīgu nodarbi

Individuālais dzīvnieku pieskatīšanas serviss izvērties par veiksmīgu biznesu, kas fokusējas galvenokārt uz dzīvnieku aprūpi to dzīvesvietā, biznesa portālam "Nozare.lv" sacīja uzņēmuma "Dod man ķepu" īpašniece Kristīne Leja.

Piecu gadu laikā kopš uzņēmuma izveides tam nostabilizējies savs klientu loks - vairāk nekā 100 cilvēki, kuri regulāri lūdz aprūpēt mājdzīvniekus. Klientu skaitam ir tendence palielināties, un pieprasījums pēc pakalpojuma rodas arī citās pilsētās, tādēļ uzņēmums plāno paplašināties un atvērt filiāles arī citviet Latvijā.

Leja atzina, ka dzīvnieku pieskatīšana ir rentabls bizness. Atturoties minēt uzņēmuma apgrozījumu, tā īpašniece atzina, ka tas patlaban nedaudz samazinoties, jo dzīvnieku pieskatīšana kļūstot savā ziņā par ekskluzīvu pakalpojumu. Tomēr labi nopelnīt var pat, apkalpojot trīs, četrus pastāvīgos klientus mēnesī. Daži klienti pakalpojumu izmantojuši vienu reizi, daži nāk atkārtoti.

"Diemžēl daudzi bijušie pastāvīgie klienti aizbraukuši projām no Latvijas vai arī vairs nevar atļauties šo pakalpojumu," sacīja kinoloģe.

Uz jautājumu, kāds ir dzīvnieku pieskatīšanas biznesa vidējais klients, Leja sacīja, ka pirms krīzes tie bija cilvēki ar vidējiem un augstiem ienākumiem.

"Vidējam slānim ir tendence ievērojami sarukt, tādēļ mani klienti patlaban ir turīgi cilvēki, kā arī tie, kuri novērtē atšķirību starp nedaudz lētāku pakalpojumu - dzīvnieku viesnīcu un individuālu dzīvnieku pieskatīšanu komfortablos apstākļos. Mani klienti ir dažādu tautību un profesiju pārstāvji, pasniedzēji, ārsti, baņķieri, uzņēmumu īpašnieki un vadītāji. Bijuši klienti no Maskavas, Dānijas, Zviedrijas. Populārākie pieskatāmie mājdzīvnieki ir suņi un kaķi, tomēr esmu aprūpējusi arī citus dzīvniekus, piemēram, trušus, bruņurupučus, peles. Katram cilvēkam vismīļākais ir savs mīlulis, tāpēc pieskatāmie ir gan retu šķirņu pārstāvji ar čempionu tituliem, gan vienkārši dzīvnieki, kuriem nav ciltsrakstu," sacīja Leja.

Leja norāda, ka dzīvnieku pieskatīšana nav tikai sezonāls bizness un klienti esot visu gadu. Pieprasītāki ir arī svētku laiki, piemēram, Lieldienas, Jaunais gads, Jāņi, arī brīvdienas.

Latvijā patlaban ir vairākas dzīvnieku viesnīcas un divi dzīvnieku pieskatīšanas servisi. Galvenā atšķirība starp abiem biznesa veidiem ir tā, ka pieskatīšanas servisi dzīvnieku aprūpē individuāli un tas atrodas komfortablos apstākļos - vai nu savā dzīves vietā, vai arī pieskatītāja dzīvesvietā. Savukārt dzīvnieku viesnīcas aprūpē daudz dzīvnieku vienlaicīgi un tur tos voljēros jeb sprostos, skaidroja Leja.

Svarīgākais