Ryanair boss rosina atteikties no otrajiem pilotiem

Ar ekonomēšanas māniju apsēstais lidsabiedrības Ryanair vadītājs Maiks O'Līrijs saniknojis aviācijas profesionāļus, ierosinot atteikties no otrajiem pilotiem un pavēstot, ka ar lidmašīnas vadīšanu itin labi tiek galā autopilots, bet briesmu gadījumā lidmašīnu varētu nosēdināt īpaši apmācīta stjuarte.

"Kāpēc katrā lidmašīnā jābūt diviem pilotiem, lai gan patiesībā nepieciešams tikai viens? Labāk būtu atteikties no otrā pilota, lai lidmašīnu vada tas sasodītais dators," sarunā ar Bloomberg Businesweek sacījis M. O'Līrijs, kurš jau iepriekš nācis klajā ar interesantiem ekonomijas piedāvājumiem - lidmašīnās iekasēt maksu par tualetes apmeklēšanu un pārdot biļetes stāvvietās, tādējādi ievērojami palielinot pārvadājamo pasažieru skaitu.

Bet kas notiktu gadījumā, ja vienīgajam pilotam, pēkšņi kļūst slikti, piemēram, viņu piemeklē sirdslēkme? Uz to M. O'Līrijam ir vienkārša atbilde - ekipāža jābūt vienam īpaši apmācītam loceklim, vislabāk stjuartei, kas avārijas gadījumā spēj nosēdināt lidmašīnu. "Ja rodas kāda ārkārtas situācija, pilots dara par to zināmu un izsauc šo apmācīto apkalpes locekli," viņš ierosinājis. Belfast Telegraph raksta, ka Britu pilotu asociācija (BALPA) šo ideju jau asi kritizējusi kā neprātīgu un drošību apdraudošu. Viens no pilotiem prognozējis, ka šāda jaunieveduma rezultātā strauji samazinātos Ryanair klientu skaits. "Nevienam nebūtu vēlēšanās pirkt pat ļoti lētas biļetes, ja būtu zināms, ka ceļojuma galamērķis ir kaps," viņš ironiski sacījis.

Ekonomika

Latvija tāpat kā Lietuva un Igaunija, nākamā gada 8. februārī atslēgsies no Krievijas un Baltkrievijas energosistēmas (BREL), lai pievienotos kontinentālās Eiropas sistēmai. Tā kā tīkla balansēšanas jaudu izmaksas Latvijā ir plānots uzlikt uz galalietotāju pleciem, elektrības tirgotāji brīdina par gaidāmu elektrības rēķinu pieaugumu. Savukārt Klimata un enerģētikas ministrija Neatkarīgo mierināja, ka nekādas būtiskas izmaiņas elektrības rēķinos nebūšot.

Svarīgākais