Par to, cik būs jāmaksā par AS "Air Baltic Corporation" ("airBaltic") zīmola izmantošanu pēc tam, kad to iegādājās Bertoldam Flikam piederošā kompānija, "airBaltic" padome nav diskutējusi, lai gan ir bijis skaidrs, ka par zīmola izmantošanu būs jāmaksā.
Par to šodien žurnālistus informēja "airBaltic" padomes priekšsēdētājs Vigo Legzdiņš.
"Tas, ka būs jāmaksā izmantošanas maksa, bija zināms, taču runa bija par sapratīgu izmantošanas maksu, jo šīs izmaksas netika izvirzītas kā milzīgs izdevuma postenis," skaidroja Legzdiņš.
Viņš atzina, ka padomes lēmums par zīmola pārdošanu pieņemts, nezinot detaļas, jo "komerciālas dabas jautājumi nav padomes kompetencē". Turklāt tolaik, kad lēmums pieņemts, esot izskanējusi varbūtēja situācija, ka "tas varētu būt atpirkuma līgums, nevis pārdošanas un licences līgums". Komerciālās detaļas pēc tam esot lemtas, kompānijas menedžmentam runājot ar pircēju.
Ar "airBaltic" zīmolu turklāt nevarot rīkoties absolūti brīvi, jo, "ja notiek tālākas darbības, esot jābūt lēmumam no "airBaltic" puses".
Uz jautājumu, vai maksa par zīmola izmantošanu beigu beigās varētu būt lielāka nekā darījuma summa, Legzdiņš, atbildēja, ka tad būšot jāuzdod "daudz un sāpīgi jautājumi kompānijas menedžmentam, ja viņi nonāks pie šāda risinājuma."
Nākamajā "airBaltic" padomes sēdē, ņemot vērā lielo interesi par zīmola pārdošanu, šāds jautājums tikšot uzdots kompānijas menedžmentam.
Jau ziņots, ka pagājušā gada decembrī notikušajā sapulcē Latvijas nacionālās lidsabiedrības "airBaltic" padome nav šaubījusies par aviokompānijas zīmola pārdošanas izdevīgumu un lēmumu pieņēmusi vienbalsīgi, biznesa portālu "Nozare.lv" informēja "airBaltic" padomes priekšsēdētājs Legzdiņš.
"Šis darījums nav samazinājis kapitāļdaļas vērtību nevienam no akcionāriem," apgalvo Legzdiņš, piebilstot, ka zīmola vērtību pēc "airBaltic" pasūtījuma novērtējis starptautiska auditora "Ernst & Young" Lietuvas birojs. "Es uzskatu, ka ja privātais akcionārs ir gatavs ieguldīt kompānijā līdzekļus, darboties kompānijas interesēs - tā ir ļoti laba zīme. Tas nozīmē, ka viņš tic uzņēmuma nākotnei. Atcerēsimies, ka darījums notika laikā, kad "airBaltic" iepriekšējā, 2008.gadā bija nozīmīgi zaudējumi."
Legzdiņš arī norāda, ka lēmums par zīmola pārdošanu aviokompānijas vadītājam Bertoltam Flikam piederošajam uzņēmumam "Baltijas aviācijas sistēmas" pieņemts, lai piesaistītu kapitālu finansu situācijas stabilizēšanai un turpmākai attīstībai.
Kā ziņots, pagājušā gada decembrī "airBaltic" pārdevusi savu zīmolu un ar to saistītas piecas preču zīmes Flika uzņēmumam SIA "Baltijas aviācijas sistēmas", kas "airBaltic" kontrolē 47,2%, šodien raksta "Dienas Bizness".
Saskaņā ar "airBaltic" 2009.gada auditētajā pārskatā minēto, uzņēmuma preču zīmju vērtību 13 miljonu eiro jeb 9,136 miljonu latu apjomā pērn noteicis sertificēts un nozarē atzīts vērtēšanas uzņēmums. Atbilstoši pārdošanas līgumam, norēķini par preču zīmes iegādi jāveic līdz 2010.gada 31.decembrim.
Tomēr arī "airBaltic" pārstāvis Jānis Vanags laikrakstam norāda, ka, pārdodot preču zīmi, "airBaltic" piesaistījis papildu finansējumu laikā, kad aviosabiedrībai bijis nepietiekams kapitāls, kas radījis grūtības piesaistīt kredītiestāžu finansējumu.
Vienlaikus pārdotas arī preču zīmes "airBaltic.com", "airBaltic Travel.com", "airBaltic Hotels", "Baltic Miles" un "Baltic Taxi".
Kā šorīt intervijā Latvijas Radio sacīja Ministru prezidents Valdis Dombrovskis (JL), "airBaltic" gada pārskats vēl nav apstiprināts akcionāru sapulcē. Viņš izteicās, ka valstij kā "airBaltic" galvenajam akcionāram ar 52,6% akciju šajā jautājumā būs sava teikšana.
Legzdiņš uzskata, ka pēc šī darījuma valsts īpašumā esošā "airBaltic" daļu vērtība nemainās. Tikmēr ekonomiste Raita Karnīte uzskata, ka tas noteikti samazina valsts ieguldījumu vērtību "airBaltic" un ir visai dīvaini, ka uzņēmuma padome atbalstījusi šādu darījumu. Pēc viņas teiktā, no Flika puses ir nekaunīgi pārkāptas ētikas normas, vienlaikus pārvaldot valsts īpašumu.