Eiropas Komisija ir atklājusi jaunu mājas lapas sadaļu par bankas kontu pārcelšanu, kurā patērētāji tiešsaistē visās Eiropas Savienības oficiālajās valodās, tai skaitā latviešu valodā, var paust savu viedokli un informēt par savu pieredzi saistībā ar bankas kontu maiņu savā valstī.
Lai atvieglotu norēķinu kontu pārvietošanu no vienas bankas uz citu tajā pašā dalībvalstī, no 2009. gada 1.novembra Eiropas Savienībā stājās spēkā Eiropas Banku nozares komitejas (EBIC) izstrādātie “Kopējie bankas konta mainīšanas principi”, kas paredz, ka ikreiz, kad klients vēlas norēķinu kontu pārvietot uz citu banku, jaunajai bankai jāpiedāvā palīdzība bankas maiņas procesā.
Paredzēts, ka jaunā banka sazinās ar iepriekšējo banku, lai maksimāli ātri un netraucēti varētu uzsākt klienta periodisko maksājumu, piemēram, tiešā debeta un regulāro maksājumu, izpildes nodrošināšanu. Visbeidzot, jaunā banka palīdzēs klientam slēgt veco kontu un konta atlikumu pārvietot uz jauno kontu. Šie principi bija jāievieš nacionālajām banku asociācijām katrā dalībvalstī līdz 2009.gana novembrim.
Latvijā EBIC izstrādātie kontu mainīšanas principi ir pārņemti ar Latvijas Komercbanku asociācijas izstrādātajiem „Vienotajiem fizisko personu norēķinu kontu maiņas principiem”, kuriem pēc Latvijas Komercbanku asociācijas mājas lapā pieejamās informācijas pievienojušās 20 no 22 Latvijā licencētajām bankām.
Šobrīd, kad minētie kontu maiņas principi ir spēkā jau gandrīz gadu, Eiropas Komisija vēlas uzzināt patērētāju viedokli par to, kā bankas konta maiņa notiek praksē un, izmantojot saņemtās atbildes, novērtēt, kā banku pašregulācijas mehānisms darbojas kontu maiņas jomā. Tāpēc patērētāji tiek lūgti aizpildīt īsu aptaujas anketu savā nacionālajā valodā.
Ekonomikas ministrija aicina patērētājus piedalīties aptaujā un informēt par savu pieredzi, lai palīdzētu konstatēt, vai bankas ievēro kopējos bankas konta mainīšanas principus un kādos jautājumos saistībā ar bankas kontu pārcelšanu ir nepieciešami papildus uzlabojumi.