Arvien biežāk Latvijā veidoto raidījumu, šovu un seriālu saturā integrē dažādas produktu un pakalpojumu reklāmas, atzīst biznesa portāla "Nozare.lv" aptaujātie reklāmas un mediju speciālisti.
Reklāmu integrēšanas raidījumu, šovu, seriālu un citu pārraižu saturā gadījumu kļuvis vairāk, un arvien grūtāk ir novilkt robežšķirtni, kas ir un kas nav slēptā reklāma.
"European Hit Radio" pārdošanas un mārketinga vadītāja Poļina Nazarova norāda: tas, ka šādu gadījumu ir kļuvis vairāk, nozīmē, ka gan reklāmdevēji, gan mediji meklē nestandarta risinājumus, kur par salīdzinoši nelielām summām panākt kādu efektu klientam.
Mediju aģentūras "Media House" valdes loceklis Juris Liepiņš atzīst, ka attiecībā uz "product placement" reklāmām "Latvijas tirgus vēl ir tikai ceļa sākumā".
"Nacionālās radio un televīzijas padomes (NRTP) uzsāktās aktivitātes, izvērtējot dažādus saturā integrētās reklāmas risinājumus, liks reklāmas izvietotājiem izvērtēt slēptās reklāmas, "product placement" un citus jauninājumus," atzīst Liepiņš.
Arī mediju holdinga "Baltic Media Alliance" izpilddirektors Ivars Belte norāda, ka reklāmas integrēšana mediju saturā ir tēma, kas ir aktuāla jau ilgāku laiku, bet kura mūsu tirgū nav izdiskutēta.
"Taču tā vietā, lai ieviestu skaidrību un definētu spēles noteikumus, mēs ķeramies pie sodiem. Ko tad darīt, piemēram, ar Džeimsa Bonda filmām? Vai arī tajās būs jānorāda apmaksātie reklamējamie produkti?" jautā mediju holdinga vadītājs.
Kā ziņots, NRTP konstatējusi slēpto reklāmu "TV3 Latvia" seriālā "Ugunsgrēks", "Star Fm" programmā "Zoopasta" un Latvijas Radio raidījumā "Sieviešu klubs" un nolēmusi ierosināt administratīvās lietas visos šajos gadījumos, biznesa portālu "Nozare.lv" iepriekš informēja padomes pārstāve Dārija Juškeviča.
Patlaban padome ir uzklausījusi Monitoringa centra ziņojumus par šīm lietām un konstatēto slēpto reklāmu, taču no plašākiem komentāriem vēl atturas, norādot, ka administratīvās lietas plašāk tiks skatītas vienā no tuvākajām sēdēm.