Eiropas Komisija uzsāks informācijas kampaņu par CE zīmi

CE zīme ir bieži redzama uz ražojumiem, ko iegādājamies, bet ko šī zīme īsti nozīmē? Ar saukli “CE zīme atver Eiropas tirgu” Eiropas Komisija īsteno informācijas kampaņu par CE zīmi.

Zīme norāda, ka ražojums atbilst visiem attiecīgajiem ES tiesību aktiem, dodot tiesības to laist tirdzniecībā un pārdot visā Eiropas Savienībā. Uzliekot ražojumam CE zīmi, ražotājs apliecina ražojuma atbilstību visām attiecīgajām tiesiskajām prasībām, jo īpaši tām, kas nodrošina veselības, drošības un vides aizsardzību. Ražojumu neatbilstības ļaunprātīgas izmantošanas juridiskās un ekonomiskās sekas ir tik nopietnas, ka tās attur lielāko daļu likumīgo uzņēmumu no šo tiesību aktu pārkāpšanas.

Rūpniecības un uzņēmējdarbības komisārs, Komisijas priekšsēdētāja vietnieks Antonio Tajāni norāda: “CE zīme jāpadara pamanāmāka un jāvairo sabiedrības uzticība tai. Kampaņas nolūks ir veicināt izpratni par zīmes nozīmi un tās lietošanas mērķi. Tomēr šī uzticēšanās ir atkarīga arī no paļaušanās uz sistēmu, kura ir CE zīmes pamatā. Tādējādi tā vairos patērētāju uzticību un sniegs priekšrocības ražotājiem un izplatītājiem.”

Ne visiem Eiropas Savienībā pārdotajiem ražojumiem vajadzīga CE zīme. To piemēro aptuveni 23 dažādām ražojumu kategorijām, piemēram, rotaļlietām, elektroprecēm, ierīcēm, individuālās aizsardzības līdzekļiem un liftiem.

CE zīme nenorāda, ka ražojums ir izgatavots EEZ, bet tikai liecina, ka ražojums ir novērtēts pirms tā laišanas tirgū un tādēļ atbilst tiesību aktu prasībām.

Ekonomika

Kopš šā gada 2. decembra, baudot “Rīgas balzama” produkciju, tiek stiprināti Totenhemas kluba futbolisti un otrādi – gūstot kārtējos vārtus futbolā, kluba dalībnieki apliecina pateicību alkohola lietotājiem. Jūlijs Šeflers ieķīlājis “Rīgas balzama” aktīvus futbola kluba īpašniekam, atsaucoties uz Apvienotās Karalistes uzņēmumu reģistru, ziņo Krievijas ziņu platforma PBK.

Svarīgākais