Šā gada pirmajā ceturksnī mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums ir sarucis par 10%, salīdzinot ar pagājušā gada attiecīgo periodu un ir tuvu 2006.gada līmenim. Prognozējams, ka mazumtirdzniecības apjomi arī turpmākajos mēnešos atpaliks par aptuveni 10% pret iepriekšējā gada rādītājiem.
Līdzšinējās mazumtirdzniecības apjoma svārstības ir skaidrojamas ar sezonālām svārstībām, jo pavasara mēnešos tradicionāli vērojams tirdzniecības apjomu pieaugums. Strauja tirdzniecības atdzīvošanās vēl arvien nenotiek. Turklāt maz ticams, ka citu nozaru, tai skaitā uz eksportu vērsto un pirktspējas pieaugumu veicinošo, salīdzinoši labāka atdzīvošanās būtiski aktivizēs tirdzniecības apjomus.
Ņemot vērā tirdzniecības lielo īpatsvaru iekšzemes kopprodukta (IKP) struktūrā pēc nozaru pievienotās vērtības, tirdzniecība būs viens no ietekmīgākajiem faktoriem, kurš šogad turpinās vilkt uz leju kopējos IKP rādītājus.
Gada laikā, vairojoties optimismam par nākotni, var gaidīt atsevišķus tirdzniecības apjoma kāpumus, galvenokārt nepārtikas preču tirdzniecībā. Tas var notikt, ja cilvēki ar uzkrājumiem steigsies tos tērēt, baidoties nokavēt krīzes zemās cenas. Vienlaikus, ja arī tirdzniecība naudas izteiksmē palielināsies, to negatīvi ietekmēs cenu pieaugums, kas pakāpeniski ienāk Latvijā. Līdz ar to, ja arī cilvēki veikalos iztērēs vairāk naudas, tad nopirkto preču daudzums diez vai palielināsies.
Tirdzniecības apjoma dinamika salīdzināmajās cenās norāda uz to, ka tirdzniecībā ir zaudēta ievērojama daļa apjomu, salīdzinot ar iepriekšējiem gadiem. Tas nozīmē, ka nozarē turpinās liels spiediens uz tirdzniecības platību optimālu izmantošanu, kā arī veidojas nosacījumi tirgus pārdalei.