Margrieta Akmens, SIA "Latvija Statoil" komunikācijas konsultante norāda - iecerētā akcija pret augstajām degvielas cenām, ir demokrātijas priekšrocība - katrs var brīvi paust savu viedokli. Tomēr uzņēmums neizprotam to, kāpēc akcija tiek vērsta pret Statoil, jo no degvielas litra cenas Latvijā 52% ir nodokļi (akcīzes nodoklis un PVN), 40% - degvielas iegādes izmaksas pie ražotāja, bet 8% mazumtirgotāja izmaksas 130 pozīcijās un ienākumi.
Kā jau ziņots, 1. maijā auto īpašnieki tiek aicināti apzināti veidot rindas "Statoil" degvielas uzpildes stacijās, tādējādi protestējot pret augstajām degvielas cenām.
"Šī akcija neko īpašu mūsu staciju ikdienā nemainīs. Kā allaž klienti pie mums ir gaidīti, tiem vienmēr ir pieejama jauna, aktuāla informācija - šajā gadījumā par degvielas cenas patieso sadalījumu, un mēs vienmēr darām visu, lai mūsu darbinieki un apmeklētāji būtu drošībā. Mēs sniegsim labāko apkalpošanas servisu tāpat kā katru dienu," saka Artūrs Eglītis, SIA "Latvija Statoil" Komunikācijas vadītājs, vadības grupas pārstāvis.
"Vēršu uzmanību uz to, ka "Latvija Statoil" nav pieejama lētāka degviela kā citiem degvielas tirgotājiem Latvijā un Eiropā," uzsver A. Eglītis. "Citu starpā ir sastopams arī priekšstats, ka tā kā "Statoil" ir viena no pasaulē lielākajām naftas ieguves un pārstrādes kompānijām, tad "Latvija Statoil" ir pieejama lētāka degviela. Tā nav tiesa. "Statoil" starp struktūrvienību, kas ražo produktu, un struktūrvienību, kas to pārdod mazumtirdzniecībā, notiek darījumi par tirgus cenām. Tāpat tas ir pieņemts arī citās nozarēs, kur viens īpašnieks ir attīstījis uzņēmējdarbību gan ražošanā, gan mazumtirdzniecībā."
"Latvija Statoil" nepārtraukti strādā pie savu izmaksu samazināšanas. Tāpēc arī laikā, kad valstī bija novērojama inflācija, uzņēmums savu uzcenojumu degvielai nepalielināja. Ņemot vērā degvielas cenu veidojošos faktorus, uzņēmums neredz iespēju samazināt degvielas cenas savās degvielas uzpildes stacijās. Tad tas būtu dempings un tas mūsu valstī ir aizliegts," uzsver A. Eglītis. "Lai degvielas cenas samazinātos, ir tikai divas iespējas - jāsarūk degvielas cenām pasaules tirgos (bet Latvija to nevar ietekmēt), vai Latvijai jāsamazina valsts uzlikto nodokļu slogs."