Televīzijas reklāmu tirgus sāk atdzīvoties

Tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra TNS Latvia pētījums par televīzijas reklāmu apjomu 2010. gada martā liecina - martā televīzijā ir reģistrējis 81 436 reklāmas un 21 837 sponsorreklāmas gadījumus, kas, salīdzinot ar attiecīgo laika periodu pērn, pieaudzis attiecīgi par 26% un 19%.

Eksperti apliecina, ka tas ir vērā ņemamas kāpums. Joprojām turpinās jau iepriekšējos mēnešos novērotais reklāmu skaita pieaugums.

Šī gada martā, salīdzinot ar 2009. gada martu, visos diennakts laikos ir reģistrēts reklāmu skaita pieaugums - lielākais reklāmu skaita pieaugums ir bijis rīta stundās no plkst. 7.00 līdz 9.00, kad izvietoto reklāmu skaits palielinājies par 45%. Tikmēr Prime Time laikā no 18.00-24.00 reklāmu skaits ir pieaudzis par 20%, saglabājot iepriekšējā mēneša tempu.

Martā visvairāk reklamēto nozaru TOP10 virsotnē atgriezusies mobilo sakaru nozare ar 4% kāpumu, salīdzinājumā ar 2009. gada martu. No 10 visbiežāk reklamētajām nozarēm tikai 2 ir vērojams reklāmu skaita kritums pret pagājušo gadu. Pēc aktīvām kampaņām februārī zāļu nozares reklāmdevēji samazinājuši reklāmas apjomus, un tā piedzīvojusi kritumu par 13%. Tāpat neliels kritums redzams arī piena un siera produktu reklāmu skaitā - par 4%, salīdzinot ar 2009. gada martu. Visstraujāk reklāmu skaits pieaudzis masu parfimērijas un auksto dzērienu nozarēs, attiecīgi par 281% un 183%. Vērā ņemams arī mazumtirdzniecības nozares reklāmu skaita pieaugums par 60%, salīdzinot ar šo periodu pērn. Kopā visās 10 televīzijā visvairāk reklamētajās nozarēs šī gada martā ir novērojams reklāmu skaita pieaugums par 30%, salīdzinot ar pagājušā gada martu.

Svarīgākais