"Trakās dienas" sākas ar "zemo startu"

© nra.lv

Šorīt sākušās universālveikala Stockmann Trakās Dienas, kuras solījās būt tik pat trakas kā citus gadus. Tiesa, astoņos no rīta, kad lielveikals vēra durvis pirmajiem apmeklētājiem, plānotā ažiotāža tomēr izpalika. Lai gan atlaižu kārotāju bija ne mazums, tomēr rinda pie veikala durvīm nebija tik iespaidīga kā citus gadus.

Astoņos no rīta pie universālveikala Stockmann slēgtajām durvīm pulcējās vien aptuveni simts interesentu, kas atvēršanas brīdi gaidīja rāmi un bez "spaidīšanās". Arī pēc veikala atvēršanas pircēji uzvedās prātīgāk nekā citus gadus, raitā solī staigājot gar stendiem un meklējot tiešām izdevīgus pirkumus.

Cilvēku pūlis kļuva rosīgāks vien pēc stundas, ap deviņiem, kad lielveikalā parādījās manāmi vairāk apmeklētāju. Tiesa, citus gadus novērotā grūstīšanās un "bezdomu" preču grābšana izpalika. Pat pie vienmēr tik kārotajiem stendiem, kuros pārdod lētākus ceļojumus un aviobiļetes, astoņos no rīta bija vien daži cilvēki, kuri acīmredzot tiešām nāca ar vienu, konkrētu mērķi.

Kā novēroja nra.lv, vislielākais cilvēku pūlis pulcējās pie stenda, kur par 1 latu (iepretim 10 latu standartcenai) varēja iegādāties biļeti ekskursijas braucienam pa Rīgu un Tallinu. Tāpat šajā stendā par 4 latiem varēja iegādāties biļetes braucienam ar satiksmes autobusu uz Tallinu, kas, kā liecināja pircēju sarunas, daudziem šķitis viens no pievilcīgākajiem Trako dienu piedāvājumiem.

Izpārdošanas pirmajā stundā ažiotāža bija vērojama vienīgi pie “Nordea” bankas stenda, jo katru izpārdošanas dienu pirmie 100 apmeklētāji, kas pieteiksies “Nordea” pensijām, saņems divu dienu brīvbiļeti vienai personai uz populāro “Positivus” mūzikas festivālu. Un, kā noveroja nra.lv, jau pirmajā izpārdošanas stundā šo izdevību vēlējās izmantot vairāki simti gados jauni cilvēki.

Trako dienu rīkotāji spriež, ka šogad izpārdošana tiešām varētu noritēt nedaudz mierīgāk, jo izpārdošana notiks ilgāk, t.i, arī svētdien.

Ekonomika

Šā gada sākumā satiksmes ministrs Kaspars Briškens padzina "airBaltic" padomes priekšsēdētāju Klāvu Vasku un padomes locekļus Kasparu Ozoliņu un Andri Liepiņu. Pēc tam premjere Evika Siliņa padzina pašu Kasparu Briškenu. Pēc tam jaunais satiksmes ministrs Atis Švinka padzina “airBaltic” valdes priekšsēdētāju un izpilddirektoru Martinu Gausu. Oficiāli gan tika lietoti citi darbības vārdi – “vienojās par pilnvarojuma līguma izbeigšanu”, “nolēma nomainīt”, “atstādināja no amata”, bet būtība no tā nemainās – tie, kam politiskās varas hierarhijā amats augstāks, atbrīvojās no balasta, kas bija kļuvis sabiedrībā pagalam nepopulārs – “airBaltic” padome, Briškens un Gauss tika izsviesti kā smilšu maišeļi no gaisa balona kastes, lai pārējie pasažieri varētu atkal celties gaisā un turpināt lidot tālāk.