Piena pārstrādes uzņēmums AS "Valmieras piens" patērētājiem piedāvā jaunus piena produktus, biznesa portālu "Nozare.lv" informēja uzņēmuma projektu vadītāja Lija Ozoliņa.
"Valmieras piens" šogad plāno investēt vairāk nekā 1,6 miljonus latu, visvairāk naudas atvēlot produktu portfeļa paplašināšanai un attīstībai, kā arī eksportspējīgo produktu pārdošanas veicināšanai.
Jaunums "Valmieras piena" sortimentā ir prebiotisko dzērienu sērija "Bi’OK" - jogurta dzēriens ar inulīnu un bifidobaktērijām. Atšķirībā no lielākās daļas Latvijas tirgū pieejamajiem probiotiskajiem dzērieniem, kas satur bifidobaktērijas, "Bi’OK" prebiotiskais dzēriens satur arī inulīnu, kas baro bifidobaktērijas un veicina to attīstību.
Apstiprinājumu par veselības norāžu lietošanu uz iepakojuma uzņēmums saņēmis arī no Latvijas Veselības inspekcijas. Šī dzēriena lietošana labvēlīgi iedarbojas uz vispārējo organisma stāvokli, uzlabo gremošanu, stiprina imunitāti un veicina kalcija uzsūkšanos. "Valmieras piens" patlaban tirgū piedāvā četrus dažādus prebiotiskos jogurta dzērienus "Bi’OK" - ananāsu-aloe vera, ķiršu-kokosa, vaniļas, laima-meža zemeņu ar enerģijas piedevu.
"Vēl viens jaunums Latvijas tirgū ir pikantais kefīrs pamatproduktu līnijā "Svaigs no Vidzemes!", kas tika radīts, reaģējot uz patērētāju vēlmēm un šāda veida produktu attīstības tendencēm pasaulē. Patlaban tirgū tiek piedāvāts "Pikantais kefīrs" ar citronu un ķiploku piedevu, kā arī "Pikantais kefīrs" ar tomātu piedevu. Tas ir gan kā labs atspirdzinājums pie pusdienu vai vakariņu galda, kā arī var izmantot kā izejvielu, piemēram, auksto zupu gatavošanai. Kefīrs pildīts 460 mililitru pudelītē ar korķi, lai to ērti varētu glabāt gan ledusskapī, gan ņemt līdzi izbraukumos," stāsta Ozoliņa.
"Valmieras piena" eksporta apjoms patlaban veido aptuveni 30% no kopējā pārdošanas apjoma, taču tuvāko divu gadu laikā to iecerēts kāpināt līdz vismaz 50%. Šai nolūkā tiek strādāts gan pie jaunu tirgu apgūšanas, gan produktu portfeļa attīstīšanas. Piemēram, aktīvāk norit darbs ne tikai ar industriālo, bet arī ar plaša patēriņa preču - krējuma, Lapzemes siera un citu produktu virzīšanu eksportam. Ciešāka sadarbība sāk veidoties ar kaimiņvalsts Igaunijas lielveikalu tīkliem, kā arī tiek strādāts ar tuvo Austrumu, Skandināvijas, Kaukāza un Krievijas tirgu.
"Neskatoties uz ekonomisko situāciju, šajā gadā "Valmieras piens" pieņēmis izaicinājumu strādāt tā, lai sasniegtu 2008.gada finanšu rādītājus. Aktīvi turpināsies darbs pie distribūcijas paplašināšanas visā Baltijā, jaunu produktu un iepakojumu ieviešanas, kā arī ekonomisko produktu segmenta attīstīšanas," teica Ozoliņa.
Kā ziņots, "Valmieras piens" 2008.gadā strādāja ar 32,428 miljonu latu apgrozījumu, kas ir aptuveni pusmiljonu mazāk nekā 2007.gadā, savukārt uzņēmuma peļņa 2008.gadā bija 79 800 latu, kas ir gandrīz par desmit reizēm mazāk nekā 2007.gadā, liecina Uzņēmumu reģistru apkalpojošās firmas "Lursoft" dati.
"Valmieras piens" ir otrs lielākais piena pārstrādes uzņēmums Latvijā. Uzņēmums ražo pilnu piena produktu klāstu - pienu, biezpienu, sieru, sviestu, krējumu, skābpiena produktus, kā arī dehidrētos piena produktus.
"Valmieras piena" kontrolpakete pieder AS "Rūjienas piensaimnieku biedrība" (RPB). Par RPB īpašnieku iepriekš kļuva investīciju sabiedrība "Inpo 7". "Inpo 7" vienīgā īpašniece ir SIA "Privāto aktīvu pārvalde", kas ir SIA "Sabiedrība privātajiem ieguldījumiem" īpašumā.
SIA "Sabiedrība privātajiem ieguldījumiem" kapitāldaļas pieder ekspremjera Andra Šķēles (TP) dzīvesbiedrei un meitām, kā arī uzņēmējam Edgaram Šķenderim. Madarai Dobrājai pieder 25% uzņēmuma kapitāldaļu, Kristiānai Lībanei-Šķēlei - 30%, Šķenderim - 20%, bet Anetei Šķēlei-Pētersonei - 25%.