Jezdakovai uzdod novērst pilnvērtīgas nodokļu iekasēšanas riskus

© f64

Pirmdien, 22. martā, finanšu ministrs Einars Repše ir uzdevis Valsts ieņēmumu dienesta (VID) ģenerāldirektorei Nelijai Jezdakovai iesniegt konkrētus priekšlikumus, lai nodrošinātu maksimāli efektīvu un rezultatīvu dienesta darbu, kā arī novērstu nekvalitatīvas nodokļu iekasēšanas un neefektīvas kontroles preventīvos riskus.

„Šajā laikā, kad no valsts ieņēmumiem ir atkarīga valsts tiešo saistību pret iedzīvotājiem izpilde, nodokļu administrācijai nekavējoties ir jānovērš visi potenciālie riski, kas var apdraudēt pilnvērtīgu nodokļu iekasēšanu. VID vadībai ir jānodrošina saviem darbiniekiem pienācīgi darba apstākļi, lai viņi varētu netraucēti veikt savus tiešos pienākumus. Finanšu ministrija būs gatava izskatīt visus priekšlikumus un nodrošināt atbalstu potenciālo risku novēršanai,” uzsver E. Repše.

Ministrs Jezdakovai ir uzdevis sniegt detalizētu situācijas novērtējumu par VID nodokļu inspektoru darba apstākļiem, atalgojumu un motivācijas sistēmu, kā arī sniegt viedokli par inspektoru darba apstākļu, materiāltehniskā nodrošinājuma un atalgojuma sistēmas ietekmi uz nodokļu iekasēšanas un kontroles rezultātiem.

VID vadībai līdz 31. martam ir jāsagatavo konkrēti priekšlikumi par nepieciešamajiem uzlabojumiem un resursiem tūlītējai to ieviešanai, kā arī jāiesniedz priekšlikumi par ilgtermiņā veicamo pasākumu un aktivitāšu kopumu, t.sk. nepieciešamajiem grozījumiem tiesību aktos, ja tādi ir nepieciešami.

Ekonomika

Latvijas degvielas mazumtirdzniecībā konkurence ir piesātināta - degvielas uzpildes staciju skaits pret automašīnu skaitu ir viens no augstākajiem Eiropā, intervijā aģentūrai LETA atzina degvielas tirgotāja AS "Virši-A" valdes priekšsēdētājs Jānis Vība. Viņš norāda, ka degvielas tirgotāju nozare ir kapitāla ieguldījuma ziņā ļoti intensīva, bet pēdējo gadu tendence ir tāda, ka ne visi mazie spēlētāji spēj turpināt kapitālieguldījumus un uzturēt kvalitāti, tāpēc mazo spēlētāju tirgus daļa samazinās. Pēc viņa teiktā, Latvijas degvielas tirgū šobrīd situācija ir stagnējoša un kopējās degvielas patēriņš Latvijā joprojām nav sasniedzis līmeni, kāds bija pirms pandēmijas.

Svarīgākais