Par 36% samazinājies reklāmas apjoms olimpisko spēļu retranslāciju laikā

Vankūveras olimpisko spēļu retranslāciju laikā, salīdzinājumā ar Turīnas olimpiskajām spēlēm 2006.gadā, reklāmas apjoms samazinājies par 36%, biznesa portālam "Nozare.lv" pauda "TNS Latvia" Reklāmu reģistra vecākais klientu vadītājs Oskars Rumpēters.

Latvijas Televīzijas 7.kanāla (LTV7) raidījumu laikā, kas veltīti ziemas olimpiskajām spēlēm, šogad tika pārraidītas 2495 reklāmas, kas ir par 36% mazāk nekā 2006.gada spēļu laikā, kad tika pārraidītas 3879 reklāmas, liecina "TNS Latvia" apkopotie dati reklāmas apjomiem.

Televīzijas reklāmu apjomu abās olimpiskajās spēles var objektīvi salīdzināt, jo laika periodi, kad abas spēles norisinājās, ir vienādi, sacīja Rumpēters. Ziemas olimpiskās spēles Vankūverā noritēja no 12. līdz 28.februārim, savukārt 2006.gada Turīnas ziemas olimpiskās spēles - no 10. līdz 26.februārim.

Pētījumu kompānijas eksperts norādīja, ka kopumā šajā laika posmā visās televīzijās bijis reklāmas apjomu pieaugums, bet LTV7 ar spēlēm saistīto raidījumu laikā - kritums.

"Salīdzinot visu televīzijas kanālu kopējo šajos periodos pārraidīto reklāmu skaitu, redzams, ka 2010.gadā tas palielinājies par 6%," sacīja Rumpēters.

Pētnieks reklāmas apjoma samazinājumu olimpisko raidījumu laikā skaidro ar mazāko sasniedzamo auditoriju nakts laikā, kad tik translētas olimpisko spēļu pārraides.

"TNS Latvia" dati liecina, Vankūveras olimpisko spēļu lielākie reklāmdevēji bija LMT ar 1278 reklāmām un "Nordea" ar 1136 reklāmām.

2006.gada spēļu laikā lielākie reklāmdevēji bija "Hansabanka", "Tenax" un "Tirdzniecības nams Kurši", turklāt šo trīs lielāko reklāmdevēju reklāmas olimpisko raidījumu laikā kopā LTV7 ēterā tika pārraidītas vairāk nekā 2700 reižu.

Šogad pārējie reklāmdevēji izvietojuši ļoti nedaudz reklāmu, bet 2006.gadā bijis vairāk "mazo" reklāmdevēju, kas kopā veidoja lielāku reklāmu skaitu, sacīja Rumpēters.

"Tas liecina par to, ka šogad spēļu translācija balstījusies uz galvenajiem sponsoriem, pretstatā iepriekšējām ziemas olimpiskajām spēlēm, kad vērā ņemamu reklāmas apjomu sastādīja reklāmdevēji, kam nebija ģenerālsponsoru statusa," pauž Rumpēters.

Kā iepriekš biznesa portālu "Nozare.lv" informēja Latvijas Televīzijas ģenerāldirektora vietniece Agnese Mamaja, uz Vakūveras ziemas olimpiskajām spēlēm Latvijas Televīzijai bija divi ģenerālsponsori - telekomunikāciju operators "Latvijas Mobilais telefons" un "Nordea banka".

"Ģenerālsponsors, sponsori un reklāmdevēji tiek izvēlēti prioritārā secībā gan no to pieteikšanās secības, gan izvēlētās paketes, un starp dažu nozaru reklāmdevējiem cīņa bijusi diezgan sīva," sacīja Mamaja. "Diemžēl maksātspējīgo nozaru Latvijā ir tik, cik to ir, un, ja viens no nozares pārstāvjiem iegādājas ģenerālsponsora paketi ar nozares aizsardzības nosacījumu, tad pārējiem šīs pašas nozares pārstāvjiem iespēja iegādāties vēl vienu reklāmas paketi ir liegta. Tādi ir noteikumi un loģiskā prakse."

Mamaja arī atzīst, ka ekonomiskā krīze ir ievērojami skārusi tādus lielus reklāmdevējus kā "Parex banka", "Samsung", "Beiersdorf" un citus.

"Arī bez šiem atsevišķajiem lielbudžeta klientiem Vankūveras atbalstītāju apjoms saglabājies līdzšinējā līmenī. Arī patlaban reklāmas pauzes ir brīvi pieejamas ikvienam reklāmas aģentūras klientam, ja tā pārstāvētā nozare nav tā pati, kas ģenerālsponsoru vai citu sponsoru pakešu pircējiem," pauž Mamaja.

Kā liecina "Nozare.lv" rīcībā esošais Latvijas Televīzijas Vankūveras olimpisko spēļu sponsorēšanas un reklāmas piedāvājums, kas apstiprināts 2009.gada maijā, par ģenerālsponsoru iespējams kļūt par 52 650 latiem, neskaitot pievienotās vērtības nodokli (PVN) un iespējamās atlaides. Ģenerālsponsoru skaits nedrīkst pārsniegt trīs.

Nozares reklāmdevēju skaits nav ierobežots, un tas izmaksā 28 000 latu, neskaitot PVN un iespējamās atlaides, savukārt, piemēram, par olimpiskās studijas sponsoru iespējams kļūt, samaksājot 11 500 latus, neskaitot PVN un iespējamās atlaides.

Izmaksu sadalījums uz konkrētām spēlēm liecina, ka visdārgākais reklāmas laiks ir hokeja spēles Latvija-Krievija tiešraides laikā, kad vienas sekundes reklāmas cena sasniedz pat 18,50 latus sekundē. Vidēji vienas sekundes reklāmas cena olimpisko spēļu reklāmdevējiem maksā aptuveni 4,5 latus, taču cena variē atkarībā no izvēlētā laika.

Latvijas Televīzija informāciju par reklāmas un sponsorēšanas cenām, norādot uz konfidencialitāti, neizpauž.

Svarīgākais