Akceptēts Ekonomikas ministrijas Uzņēmējdarbības vides uzlabošanas pasākumu plāns

Ministru kabineta sēdē šodien, 9.martā, tika akceptēts Ekonomikas ministrijas izstrādātais Uzņēmējdarbības vides uzlabošanas pasākumu plāns 2010.gadam, informē Evita Urpena EM Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja.

Ekonomikas ministrs Artis Kampars (JL) uzsver, ka šī gada plāna mērķis ir „ātrāk, lētāk un mazāk procedūru”, lai 2011.gadā „Doing Business” uzņēmējdarbības vides indeksā Latvija pakāptos līdz 25.vietai, bet 2013.gadā - 19.vietai.

Lai to sasniegtu, plānā kopumā iekļauti 23 pasākumi tādās jomās kā uzņēmumu dibināšana, nodokļu administrēšana, ārējā tirdzniecība, nekustamā īpašuma reģistrēšana, elektroniskā pārvalde, būvniecības regulējuma pilnveidošana.

Plāns izstrādāts, ievērojot uzņēmēju aptaujas rezultātus un identificētās problēmas, kā arī Latvijas reitingu Pasaules bankas „Doing Business” uzņēmējdarbības vides indeksā. Latvija DB indeksā šogad ieņem kopumā 27. vietu pasaulē; salīdzinot ar citām Eiropas Savienības dalībvalstīm, Latvija atrodas pirmā ES dalībvalstu desmitnieka beigās – 10.vietā, apsteidzot Austriju, Nīderlandi un Franciju.

Uzņēmējdarbības vides uzlabošanas pasākumu plānā paredzēti uzlabojumi gan uzņēmējdarbības uzsākšanā - ieviest uzņēmumu elektroniskās reģistrēšanas sistēmu,samazināt pie reģistrācijas iesniedzamo dokumentu skaitu, ieviest oficiālo elektronisko publikāciju, gan nodokļu administrēšanā, gan muitas administrēšanā -

noteikt kravu novirzīšanas fiziskajai kontrolei kārtību, bez tam apvienot pieteikumu par tarifu kvotu un pārmaksāto nodokļu atmaksu, saīsināt nepreferenciālās eksporta izcelsmes sertifikāta izsniegšanas laiku.

Tāpat plānoti arī uzlabojumi elektroniskā pārvaldē, kas paredz gan elektroniskā paraksta izmantošanas kārtību, gan arī sagatavot rīcības plānu vienas pieturas aģentūras principa ieviešanai valsts un pašvaldību pakalpojumu pieejamībā.

Ekonomika

Turpinot darbību dažādos biznesa virzienos un tehnoloģiju inovācijās, kā arī saglabājot daudznozaru uzņēmuma asi un apgūstot eksporta tirgu, Latvijas vadošais telekomunikāciju un tehnoloģiju uzņēmums LMT ar esošo klientu portfeli jau tuvākajos 6 - 7 gados varētu sasniegt 500 miljonu eiro lielu apgrozījumu. Tas būtu 60% pieaugums, salīdzinot ar 2023.gadu. Tiesa, šāda plāna īstenošana būs atkarīga no uzņēmuma nākotnes izaugsmes turpmākā scenārija, īpašnieku ambīcijām un iespējas eksportēt, informē LMT.

Svarīgākais