Latvijas Reklāmas asociācija ir apkopojusi Latvijas mediju reklāmas tirgus rezultātus par 2009. gadu, un tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra TNS Latvia ir apkopojusi informāciju par lielākajiem reklāmdevējiem un reklamētākajām nozarēm un zīmoliem. Latvijas Reklāmas asociācijas valdes locekle Ingrīda Krīgere-Lāce komentē, ka mediju reklāmas tirgus 2009.gadā attiecībā pret 2008. gadu samazinājies par 46 %.
Mediju reklāmas tirgus 2009. gadā ir palicis 52,7 miljonus latu apjomā.
Vismazākais kritums ir vērojams interneta vidē, sasniedzot 32% kritumu, nākamās divas mediju kategorijas ir vide un radio ar 38% un 39% kritumu. Vissliktāk 2009. gadā salīdzinot ar 2008. gadu ir veicies preses kategorijai, jo avīžu reklāmas tirgus samazinājies par 57%, bet žurnālu par 63%. Latvijas mediju reklāmas tirgus 2009. gadā neto ieņēmumu ziņā ir atgriezies 2005.gada apjomā
"Interneta reklāmas daļa ir būtiski pieaugusi, neskatoties uz to, ka kopējā Latvijas reklāmas tirgū joprojām vērojams kritums. Interneta reklāmas tirgus daļas pieaugumu būtiski ietekmē lielie interneta portāli, savukārt kopējos rādītājus būtiski ietekmēja vidējo un mazu portālu neveiksmes.
Reklāmas devēju izvēle par labu internetam ir skaidrojama ar vēlmi meklēt aizvien efektīvākus mediju kanālus. Arī mediju aģentūrās ir vērojama tendence digitālo nodaļu izveidē."
Tā par interneta reklāmas tirgu izteicās Andis Kulinskis, SIA "Inbokss" pārdošanas nodaļas vadītājs.
Savukārt Ginta Lejiņa, Kinoreklāmas aģentūra Pirmā Līnija valdes locekle par kino tirgu teica: "Kino reklāmas tirgus naudas izteiksmē pērn sarucis par 44%, kas gan ir nedaudz mazāk kā kopējais samazinājums, tomēr, ņemot vērā šī reklāmas tirgus segmenta relatīvi niecīgo apjomu, tas ir skarbs trieciens kinoteātriem kā reklāmas izvietojošiem medijiem. Līdz ar to pat veselu nozaru reklāma kinoteātros 2009. gadā neparādījās. Papildus grūtības reklāmas kampaņu veidošanā radīja kino apmeklējumu skaita samazināšanās par vairāk nekā 10% pērn, salīdzinot ar 2008.gadu."