Banku klienti visvairāk sūdzas par kredītiem

Banku klienti šogad janvārī visbiežāk sūdzējušies par bankas veiktu vienpusēju piešķirtā kredītlimita samazinājumu, kredīta procentu likmju paaugstināšanu, kā arī par kredīta pirmstermiņa atmaksas pieprasījumu un bankas prasību cedēšanu, liecina Finanšu un kapitāla tirgus komisijas (FKTK) dati.

Kopā par banku darbību janvārī FKTK saņēmusi 27 sūdzības - 17 no fiziskām personām un 10 no juridiskām personām. Sūdzības iesniegtas par 10 tirgus dalībnieku darbību. Visvairāk sūdzību komisija saņēmusi par bankām, kurām ir vieni no lielākajiem privātpersonu kredītportfeļiem - "Parex banka" un "Swedbank".

FKTK atzīmē, ka pārsvarā sūdzību iesniedzējiem ir vairākas kredītsaistības ar būtiskiem kavējumiem un netiek pildīti noslēgto līgumu nosacījumi, tomēr komisija ir lūgusi bankas rast iespēju panākt savstarpējus risinājumus, kas būtu pieņemami gan klientam, gan bankai.

Vērtējot banku rīcību, FKTK ir secinājusi, ka lielākajā daļā gadījumu sūdzību iesniedzējiem ir vairākas kredītsaistības ar būtiskiem atmaksas termiņa kavējumiem. Tāpat līgumos, ko klients ar banku noslēdzis saņemot kredītu, ir bijis ietverts punkts, ka bankai ir tiesības pēc konkrēta laika perioda pārskatīt esošo procentu likmi un noteikt jaunu likmi atbilstoši tirgus situācijai. Kredīta pirmstermiņa atmaksas pieprasījumu gadījumos aizņēmēji nav pildījuši kredīta līguma nosacījumus un banka ir sākusi izmantot līgumā ietvertās tiesības.

Svarīgākais