Saldumu ražotāja AS "Laima" Ķelnes gadatirgū sākusi sadarbību ar jauniem partneriem Krievijā, Horvātijā un Lielbritānijā.
Kokina stāstīja, ka šogad Ķelnes izstādi uzņēmuma eksporta dienests izmantoja, lai tiktos jau ar esošajiem klientiem, kā arī ar potenciālajiem, ar kuriem uzsāktas sadarbības sarunas pēdējo mēnešu laikā.
"Kopumā tikāmies ar visiem "Laimas" pārdošanas kanālu pārstāvjiem no Vācijas, ar Azerbaidžānas partneriem un Slovākijas klientiem. Lai sekmētu eksportu, bija svarīgi iepazīt konkurentu piedāvājumu, kā arī viņu nākotnes prognozes. Šī izstāde vienmēr palīdz noskaidrot "Laimas" piedāvājumu Eiropas klientiem," stāstīja Kokina.
Šogad 40.Starptautiskā saldumu gadatirgus svarīgākā tendence bija dabīgums. "Produktu veselīgums bija aktuāla tēma inovatīvajos produktos. Piemēram, želejas veida konfektes, kas palīdz gremošanas problēmām. Daudzi uzņēmumi kā inovāciju piedāvāja bioproduktus - "Bio piena cepumi", "Bio olīveļļas cepumi", "Bio šokolāde" -, kā atsevišķa produktu līnija izveidota "Biokolāde", kā arī citus līdzīgus," stāstīja Kokina.
Par vienu no gada inovatīvākajiem produktiem tika atzīta Šveicē ražotā melnā šokolāde, kas satur 70% kakao un ir ar zemu cukura sastāvu, tā vietā izmantojot pilnīgi dabīgu saldinātāju, kas pagatavots no stevijas lapām. "Izstāde gandarīja ar to, ka "Laimas" produktu attīstība pilnībā iekļaujas pasaules saldumu attīstības konceptā. Turklāt "Laima" ražo "svaigāku" šokolādi, iegūstot to no kakao pupiņām pēc tradicionālām metodēm tepat, Latvijā, un neiepērkot jau sagatavotu kakao masu un kakao sviestu. Inovatīvie akcenti jau ir integrēti "Laimas" produkcijā. "Laima" visu sortimentu ražo no dabīgām izejvielām. Piemēram, "Laima" var lepoties ar "Laimas" balto zefīru, ko ražojam no 100% dabīgām izejvielām, ko nepiedāvā gandrīz neviens cits ražotājs pasaulē," sacīja Kokina.
"Laima" guvusi jaunu ierosmi izstādes daļā, kas bija veltīta iepakojumiem. Uzņēmuma speciālisti apskatījuši jaunākās tehnoloģijas un materiālus, guvuši dažus vērtīgus paraugus, kas palīdzēs produktu attīstībā.
Nākamnedēļ "Laima" piedalīsies starptautiskajā pārtikas izstādē "Prodexpo", kas norisināsies no 8.februāra līdz 12.februārim Maskavā. "Šajā izstādē piedalīsimies ar atsevišķu stendu, akcentējot tieši "Laimas" produkciju. Tā kā esam iesākuši darbu ar mūsu jauno sadarbības grupas uzņēmumu "Hame Food Rus", izmantosim izstādi, lai tiktos ar mūsu jaunajiem klientiem, kuru ģeogrāfiskā atrašanās vieta ir ļoti plaša. Izstāde palīdz tikties gan ar Vladivostokas, gan ar Permas klientiem vienā ģeogrāfiskā vietā - Maskavā. Turpinām strādāt arī projektā "Rīgas marka", kaut arī plānotie pasākumi izstādē ir atcelti," stāstīja Kokina.
Rīgas mēra preses sekratāre Anna Kononova aģentūru LETA gan informēja, ka Latvijas uzņēmēju delegācija plāno doties uz "Prodexpo" un ir iespējamas aktivitātes arī saistībā ar "Rīgas marku".
Kā informēja Kokina, ceturtdien, 11.februārī, uzņēmuma pārstāvji piedalīsies Latvijas vēstniecības pieņemšanā kopā ar saviem klientiem, šajā dienā tiks svinēta arī uzņēmuma vārda diena - Laimas diena.
Kā ziņots, 2008.gadā "Laimas" konsolidētais apgrozījums bija 44,96 miljoni latu, kas ir par 5% vairāk nekā 2007.gadā, bet zaudējumi - 1,05 miljoni latu, liecina informācija Uzņēmumu reģistru apkalpojošajā firmā "Lursoft".
"Laimas" mātes uzņēmuma apgrozījums pērn bijis 32 611 914 lati, kas ir 2,5% vairāk nekā 2007.gadā. Mātes uzņēmums pērn nopelnījis 442 885 latus, kas, salīdzinot ar 2007.gadu, ir gandrīz trīs reizes mazāk. 2007.gadā uzņēmums nopelnīja 1 201 156 latus, kas bija par 4% mazāk nekā 2006.gadā.
"Laimas" akcijas pieder Zviedrijas uzņēmumam "NP Confectionary AB".