"Toyota Prius" pērn bijusi vispirktākā automašīna Japānā

Japānas autobūves kompānijas "Toyota Motor Corp." videi draudzīgais modelis "Prius" pērn bija visvairāk pirktākā automašīna Japānā, tādējādi kļūstot par pirmo hibrīdautomašīnu, kas iekļuvusi šī topa augšgalā, teikts piektdien izplatītajā Japānas Automašīnu tirgotāju asociācijas paziņojumā.

"Toyota" pērn Japānā pārdeva 208 876 "Prius" automašīnas, krietni apsteidzot konkurentu "Honda Motor Co.", kas pārdevis 157 324 kompaktklases automobiļus "Fit".

"Prius" bijusi pieprasītākā automašīna Japānā jau kopš maija, kad "Toyota" tirgū laida lētāku un uzlabotāku modeli, kas patērē vēl mazāk degvielas.

"Prius" pārdošanas apjoms 2009.gadā gandrīz trīskāršojies, kamēr «Honda» hibrīdautomašīna «Insight» ierindojās piektajā vietā ar 93 283 pārdotām vienībām.

Japānas autoražotāji guvuši ievērojamus panākumus hibrīdautomašīnu izstrādē, ņemot vērā pieaugošās naftas cenas un bažas par kaitīgajiem izmešiem, kas tiek vainoti globālajā sasilšanā.

Hibrīdautomašīnu tirdzniecību veicina arī Japānas valdības piedāvātie atvieglojumi un subsīdijas autovadītājiem, kuri iegādājas videi draudzīgākus automobiļus.

Autoražotāji arī cer, ka degvielu taupošo automašīnu popularitāte palīdzēs atdzīvināt globālās ekonomikas recesijas novājināto autorūpniecības tirgu.

Taču hibrīdautomašīnām draud sīva konkurence, ko varētu radīt elektriskās automašīnas.

Ekonomika

Pieaugot ēdienu un preču piegādes platformu “Wolt” un “Bolt Food” darbības apjomam un kurjeru skaitam Latvijā, sabiedrībā pieaugušas arī bažas par to, vai tiek ievērotas visas higiēnas prasībām un vai tiešām pirms vakariņošanas maltīti nav nogaršojis jau kāds cits. Vairāk par pakalpojumu kvalitātes un drošības kontroli devās noskaidrot TV kanāla 360 raidījums “360 ZIŅneši”.

Svarīgākais