Lielie spēlētāji nacionālo laikrakstu tirgū saglabājuši pozīcijas

Salīdzinot ar pagājušo gadu, vērojams neliels nacionālo laikrakstu abonēšanas rezultātu kritums un vadošie laikraksti kopumā saglabājuši savas pozīcijas, liecina Latvijas Preses izdevēju asociācija (LPIA) apkopotie dati.

Nacionālo laikrakstu grupā samazinājums ir 3,26% attiecībā pret pagājušo mēnesi un 14% salīdzinājumā ar iepriekšējā gada janvāri.

Preses abonēšanas rezultāti liecina, ka lielie spēlētāji tirgū pagaidām noturējuši pozīcijas. Nacionālo laikrakstu vidū TOP 10 abonētākie ir "Latvijas Avīze" (26 975 abonenti) , "Diena" (21 380 abonenti), "Neatkarīgā Rīta Avīze" (14 432 abonenti), "Vesti Sevodnja" (10 292 abonenti), "Laimīgā Programma" (7902 abonenti), "Telegraf" (6402 abonenti), "Dienas Bizness" (6089 abonenti), "Biznes&Baltija" (6431 abonenti), "Čas" (5810 abonenti) un "MK World Weekly - Latvija" (4945 abonenti).

Laikrakstam "Latvijas Avīze" šī gada janvārī abonentu skaits ir palielinājies par 3,4% salīdzinājumā ar decembri, bet tomēr tas ir par 18,8% mazāk nekā pirms gada.

Laikraksts "Diena" abonēts par 4,2% mazāk nekā decembrī un par 30,5% mazāk nekā iepriekšējā gada janvārī.

Palielinājies Neatkarīgās Rīta Avīzes abonentu skaits, sasniedzot 14 432. 2009.gada janvārī Neatkarīgās Rīta Avīzes abonentu skaits bijis 13 256.

Neatkarīgo Rīta Avīzi sešām dienām ar pielikumiem 2010.gadā abonējuši 9034 cilvēki, kas ir par 1912 abonentiem vairāk nekā pērn janvārī. Neatkarīgo sešām dienām bez pielikumiem 2010.gadā abonējuši 2466, bet pērn par 1051 abonentiem mazāk. Neatkarīgo Rīta Avīzi trīs reizes nedēļā ar pielikumiem abonējuši 2932, bet pērn 4719 abonenti.

Neatkarīgās Rīta Avīze galvenā redaktore Anita Daukšte: "Paldies visiem, kuri šogad abonēja Neatkarīgo. Avīzes lielākā vērtība ir tās lasītāji, un mēs centīsimies piedāvāt viņiem saistošu, gudru un praktisku lasāmvielu visu 2010.gadu. Tādu laikrakstu, kas ir kā ceļvedis un orientieris politisku, sadzīvisku un praktisku lēmumu pieņemšanā".

Kā ziņots, LPIA, komentējot preses abonēšanas kampaņas 2010.gadam noslēgumu, atzina, ka lasītāju uzticība drukātajiem medijiem nav samazinājusies.

"LPIA apkopotie rezultāti liecina par to, ka lasītāju uzticība drukātajiem medijiem nav samazinājusies un, neskatoties uz ekonomisko situāciju valstī, preses abonēšanas kritums ir niecīgs. Citās preču grupās ir vērojami milzīgi patēriņa samazinājumi, kur procentuāli tas mērāms vairāku desmitu procentu robežās, savukārt drukātie mediji ir spējuši saglabāt savu tirgus nišu," norāda organizācija.

Svarīgākais