Prognozē īres un nomas maksas stabilizēšanos

© Scanpix

2010.gadā mājokļu īres un komercīpašumu nomas maksa, kā arī pārdošanas cenas, visticamāk, stabilizēsies, biznesa portālam "Nozare.lv" prognozēja nekustamā īpašuma uzņēmuma "Rent In Riga" valdes loceklis Jānis Lipša.

Šādu prognozi viņš pamatoja ar to, ka 2009.gada pēdējos četros mēnešos nekustamā īpašuma cenu kritums bija apstājies vai dažos segmentos turpinājās ļoti minimāli, kas liecina, ka ir sasniegts cenu minimums. "Tāpat pārdošanas cenu, kā arī īres un nomas maksas stabilizēšanos ietekmēs procesi globālajā ekonomikā, kas agri vai vēlu atsauksies arī uz Latviju," norādīja speciālists.

Lipša prognozēja, ka nākamgad samazināsies kvalitatīvu īpašumu piedāvājums. "Ekonomiskās krīzes ietekmē jaunu īpašumu būvniecība samazinājās un 2009.gadā praktiski apstājās, līdz ar to piedāvājums palielināsies ļoti minimāli, kas var radīt kvalitatīvu īpašumu deficītu. Kaut arī dzīvokļu tirdzniecība ir ievērojami samazinājusies, darījumi tomēr notiek, un piedāvājuma krējums tiek arvien vairāk nosmelts," skaidroja uzņēmuma pārstāvis.

Viņaprāt, piedāvājuma samazināšanās dzīvokļu īpašniekus un jauno projektu attīstītājus mudinās vairāk domāt par realizējamo īpašumu kvalitāti, jo "sliktai precei nekustamo īpašumu tirgū Latvijā vēl ilgi nebūs vietas".

Lipša norāda, ka nākamgad varētu atsākties arī jaunu projektu attīstīšana. "Būvniecības izmaksu būtiska samazināšanās, ekonomiskās krīzes "gaismas tuneļa galā” saredzēšana, kā arī jauno projektu piedāvājuma ar adekvātu cenas un kvalitātes attiecību samazināšanās būs iemesls jaunu projektu celtniecības uzsākšanai," prognozē speciālists.

Vērtējot 2009.gada svarīgākās tendences nekustamā īpašuma jomā, Lipša izceļ ievērojamo cenu kritumu visos nekustamā īpašuma segmentos, biroju platību atbrīvošanos, ko sekmēja uzņēmumu un valsts iestāžu nepieciešamība samazināt izdevumus, kā arī jaunu tirdzniecības un pakalpojumu uzņēmumu izveidi, kas spēja veiksmīgi darboties un nodrošināt pieprasījumu pēc telpām.

Ekonomika

Ikviens, kurš ikdienā brauc ar auto, būs pievērsis uzmanību tam, cik liels daudzums kravas automašīnu pārvietojas pa koplietošanas ceļiem. Īpaši, ja dodaties Eiropas virzienā – ceļš no Kauņas Lietuvā līdz Polijai un tālāk uz Rietumeiropu ir kā pudeles kakls, kur visi kravinieki saspiežas šaurajā “Suvalku koridorā”, kas ir vienīgais sauszemes ceļš no Baltijas valstīm uz Rietumeiropu, neiebraucot trešajās valstīs. Tā ir arī laba vieta, lai subjektīvi novērtētu, cik attīstīta ir loģistikas nozare katrā no Baltijas valstīm.

Svarīgākais