Tuvojoties gada nogales svētkiem, cilvēki lielveikalos iztērē vairāk naudas nekā citos mēnešos, taču kopumā šogad tērē mazāk nekā iepriekšējo gadu pirmssvētku laikā.
Tā ziņo portāls tvnet.
Tirdzniecības tīkla "Maxima Latvija" preses sekretārs Ivars Andiņš prognozēja, ka decembrī, salīdzinot ar citiem šā gada mēnešiem, "Ziemassvētku un Jaunā gada faktora" ietekmē veikalu apgrozījums varētu būt par aptuveni 18% lielāks nekā vidēji citos mēnešos.
Taču „Maxima Latvija” pārstāvis norādīja, ka tas ir mazāk nekā iepriekšējos gados. Piemēram, 2005. un 2006.gadā „Maxima” veikalu decembra apgrozījums bija par 20-22% lielāks, bet 2007.gadā tas bija pat par 27% lielāks nekā vidēji mēnesī.
Arī tirdzniecības tīkla "Rimi Latvia" mārketinga un sabiedrisko attiecību vadītāja Zane Eniņa pavēstīja: „Kopumā mēs rēķināmies, ka apgrozījums nebūs tāds kā pērn, jo viss tirgus kopumā ir mazāk aktīvs.” Vienlaikus viņa atzina, ka kompānija strādā, „lai pēc iespējas piesaistītu klientus arī šajos apstākļos”.