Latvijas saldumu ražotāja AS "Laima" starptautiskajā izstādē Ķīnā "Chengdu CFDF 2014" startējusi ar produkcijas stendu, plānojot sadarboties ar vairumtirgotājiem un veidot plašāku atpazīstamību Ķīnas lielveikalu tīklu vidē, biznesa portālu "Nozare.lv" informēja uzņēmuma eksporta direktore Ieva Jonsone.
"Izstādē piedāvājam zīmolu "Selga" un "Gutta" produktus, kas jau ir nākamais solis pēc tam, kad pēdējo divu gadu laikā esam sertificējuši un sākuši zīmola "Laima" šokolādes produktu eksportēšanu uz Ķīnu. Dalības izstādē mērķis ir gūt gan uzticamību, gan plašāku atpazīstamību Ķīnas vairumtirgotāju un lielveikalu tīklu vidē. Šajā izstādē tradicionāli tiek saņemts akcepts produktu kvalitātei un atbilstībai Ķīnas tirgus prasībām, tāpēc dalība izstādē uzņēmumam ir būtiska," sacīja Jonsone.
Viņa norādīja, ka Ķīnas tirgum raksturīga ļoti atšķirīga mentalitāte, tomēr uzņēmējiem esot veicies, jo ar ienākšanu tirgū palīdzot vēstniecības Pekinā darbinieki. "Tomēr nepieciešami arī vietējie eksperti, tāpēc jāplāno mērķtiecīgas investīcijas cilvēkresursos. Mūsu uzņēmuma pārstāvji patlaban jau strādā gan Pekinā, gan Šanhajā," sacīja Jonsone.
Āzijas valstis ir viens no "Laimas" stratēģiski noteiktajiem eksporta tirgiem. Eksporta tirgus izpēti Ķīnā uzņēmums sāka jau 2010.gadā, piedaloties izstādē "World Expo 2010" Šanhajā.
"Chengdu CFDF 2014" sākās pagājušajā nedēļā un noslēdzas šodien. Tā ir lielākā Ķīnas pārtikas izstāde, kura aizņem ap 100 000 kvadrātmetru lielu platību, tajā piedalās ap 3000 dalībnieku un ap 300 000 apmeklētāju.
Kopumā "Laimas" eksports veido 42% no saražotās produkcijas. Uzņēmums eksportē uz 30 valstīm, tostarp Ķīnu, Krieviju, ASV, Kanādu, Baltijas valstīm, Izraēlu, Lielbritāniju, Īriju, Baltkrieviju, Azerbaidžānu, Kazahstānu un Turkmenistānu. Eksports veido 42% no saražotās produkcijas.
"Laima" un "Staburadzes konditoreja" līdzās AS "Staburadze", AS "Gutta", SIA "Saldumu tirdzniecība" un SIA "NP Logistics" ir "NP Foods" grupas uzņēmums. Kompānija nodarbina 148 darbiniekus.