Patērētāju aizsardzības centrs brīdina par interneta vietni happyfly.lv

© Nora Krevneva

Patērētāju tiesību aizsardzības centrā (PTAC) saņemtas vairākas sūdzības no patērētājiem par mājaslapu www.happyfly.lv, kurā piedāvā iegādāties aviobiļetes par izdevīgām cenām. Jau 2013.gada janvārī tika izplatīts brīdinājums par interneta vietni www.happyfly.lv, kurā komersants patērētājiem pēc pirkuma vietnē lūdzis veikt papildu iemaksas, norādot uz biļetes cenas pieaugumu.

Tāpat ziņots par gadījumiem, kad iegādātā aviobiļete bijusi nederīga lidojumam. Savukārt jaunākās patērētāju sūdzības liecina, ka komersants problēmu gadījumā nereaģē uz klientu sūdzībām. PTAC atkārtoti aicina patērētājus būt uzmanīgiem un rūpīgi izvērtēt pastāvošos riskus, iegādājoties aviobiļetes minētajā interneta vietnē.

2014.gada sākumā PTAC atsācis saņemt iedzīvotāju sūdzības par problēmām pēc tam, kad interneta vietnē www.happyfly.lv iegādātas aviobiļetes. Patērētāju sūdzībās sniegtās ziņas liecina, ka komersants mēdz neizpildīt pasūtījumu un neatmaksā patērētājiem par iegādātajām aviobiļetēm iemaksāto naudas summu. Uz interneta vietnē norādīto tālruni komersantu nav iespējams sasniegt, kā arī nav reakcijas uz cita veida informācijas pieprasījumiem un sūdzībām.

Ja iepriekš interneta vietnē www.happyfly.lv kā pakalpojuma sniedzējs tika norādīts Lietuvā reģistrēts komersants, tad jaunākās patērētāju sūdzības un vietnē sniegtā informācija liecina, ka pašreiz pakalpojumu nodrošina Latvijā reģistrēts komersants SIA "HAPPY TRAVEL LV".

PTAC aicina patērētājus būt uzmanīgiem un izvērtēt riskus, izvēloties aviobiļešu pirkšanas vietnes internetā. Tāpat pirms pirkuma veikšanas iesakām izvērtēt arī citu personu sniegtās atsauksmes par komersantu un uzraudzības iestāžu sniegtās ziņas.

Jau 2013.gada sākumā tika ziņots, ka PTAC Eiropas Patērētāju informēšanas centrā saņemtas astoņas patērētāju sūdzības par problēmām, kas radušās pēc aviobiļešu iegādes interneta vietnē www.happyfly.lv. Pēc situācijas izpētes tika konstatēts, ka komersants, kas piedāvāja konkrētajā vietnē iegādāties pakalpojumus, bija Lietuvā reģistrētais komersants "Happy Travel LT", un informācija par konkrētā komersanta praksi tika nodota kompetentajai iestādei Lietuvā.

Lietuvas Patērētāju tiesību aizsardzības pārvaldē lietas ietvaros tika saņemtas sūdzības par šī komersanta darbībām ne tikai no Latvijas, bet arī no Lietuvas un Igaunijas patērētājiem. Lietuvas Patērētāju tiesību aizsardzības pārvalde, ņemot vērā 33 patērētāju sūdzības par "Happy Travel LT" darbībām, aizliegusi komersantam īstenot negodīgu komercpraksi un piemērojusi sodu 8000 litu (~2322 euro) apmērā.

Ekonomika

Turpinot darbību dažādos biznesa virzienos un tehnoloģiju inovācijās, kā arī saglabājot daudznozaru uzņēmuma asi un apgūstot eksporta tirgu, Latvijas vadošais telekomunikāciju un tehnoloģiju uzņēmums LMT ar esošo klientu portfeli jau tuvākajos 6 - 7 gados varētu sasniegt 500 miljonu eiro lielu apgrozījumu. Tas būtu 60% pieaugums, salīdzinot ar 2023.gadu. Tiesa, šāda plāna īstenošana būs atkarīga no uzņēmuma nākotnes izaugsmes turpmākā scenārija, īpašnieku ambīcijām un iespējas eksportēt, informē LMT.

Svarīgākais