Pētījums: 92% Latvijas iedzīvotāju tomēr pirks Ziemassvētku dāvanas

© skanpix

Lai arī ekonomiskā situācija ir ievērojami pasliktinājusies, 92% aptaujāto Latvijas iedzīvotāju tomēr iegādāsies Ziemassvētku dāvanas, liecina veikalu tīkla ''Maxima" un tirgus izpētes kompānijas "Rait" veiktais pētījums, kura mērķis bija noskaidrot cilvēku iepirkšanās paradumus svētkos.

Aptaujājot iedzīvotājus, redzams, ka tikai 6% respondentu vispār netērēs naudu dāvanām, bet 2% vēl nav izlēmuši, kā tieši rīkosies. Jautāti, kam šīs dāvanas paredzētas, 93% aptaujāto pauda, ka ģimenes locekļiem, 60% gatavojas iepriecināt arī savus radiniekus, bet 32% apdāvinās draugus. Tikai 15% sacīja, ka dāvanas plāno pirkt arī kolēģiem, un biežāk šādu atbildi izvēlējās sievietes, kas ir uzņēmumu vadītājas.

Dāvanas lielākā daļa - 41% - iedzīvotāju gatavojas iegādāties divas trīs nedēļas pirms Ziemassvētkiem, 19% tās pirks nedēļu pirms, bet 12% - tieši pirms svētkiem.

Pētījumā noskaidrots, ka lielākā daļa jeb 75% iedzīvotāju Ziemassvētkus svinēs mājās kopā ar ģimeni, bet 15% dosies pie radiniekiem uz laukiem. 10% svētkos būs kopā ar draugiem vai arī nav izlēmuši, ko tieši darīs.

Mazumtirdzniecības uzņēmuma ''Maxima Latvija" un tirgus izpētes kompānijas "RAIT" pētījumā, kas tika veikts novembra otrajā pusē, aptaujāti cilvēki vecumā no 25 līdz 54 gadiem.

Ekonomika

Turpinot darbību dažādos biznesa virzienos un tehnoloģiju inovācijās, kā arī saglabājot daudznozaru uzņēmuma asi un apgūstot eksporta tirgu, Latvijas vadošais telekomunikāciju un tehnoloģiju uzņēmums LMT ar esošo klientu portfeli jau tuvākajos 6 - 7 gados varētu sasniegt 500 miljonu eiro lielu apgrozījumu. Tas būtu 60% pieaugums, salīdzinot ar 2023.gadu. Tiesa, šāda plāna īstenošana būs atkarīga no uzņēmuma nākotnes izaugsmes turpmākā scenārija, īpašnieku ambīcijām un iespējas eksportēt, informē LMT.

Svarīgākais