Ziemassvētku mielastam gatavi tērēt ne vairāk par 40 latiem

61% aptaujāto Ziemassvētku mielastam Latvijā tērēs no 20 līdz 40 latiem, secināts mazumtirdzniecības uzņēmuma "Maxima Latvija" un tirgus izpētes kompānijas "RAIT" veiktajā pētījumā par iedzīvotāju iepirkšanās ieradumiem Ziemassvētkos.

Igaunijā šādu summu svētku ēdieniem gatavojas atlicināt 67% respondentu, bet Lietuvā - 57%.

Līdz 20 latiem mielastam plānojuši tērēt 23% Latvijas, 15% - Lietuvas un 28% Igaunijas iedzīvotāji. "DnB Nord bankas" ekonomikas eksperts Pēteris Strautiņš pētījuma prezentācijā uzsvēra, ka Latvijā gada laikā trīs reizes pieaugusi respondentu daļa, kas ēdienam plāno tērēt līdz 20 latiem, savukārt procentuāli nav mainījusies tā, kas Ziemassvētku mielastam var atlicinās 80 latus un vairāk. Dati rāda, ka ekonomiskā krīze Latviju, īpaši vidusšķiru, ir skārusi visvairāk, akcentē Strautiņš.

Lielākā daļa - 82% - Latvijas iedzīvotāju atzinuši, ka Ziemassvētku maltītei izvēlēsies tos pašus produktus, ko vienmēr, bet 24% pauda, ka savu ēdienkarti papildinās ar eksotiskiem, neikdienišķiem produktiem.

Svinētāji - 92% - lielāko daļu ēdienu plānojuši gatavot paši. Līdz ar to pirktākie svētku produkti joprojām ir krējums, gurķi, sīpoli, majonēze, atklāj "Maxima Latvija" preses sekretārs Ivars Andiņš. Šīs tendences dēļ uzņēmuma lielveikalos pēdējā pusotra gada laikā arvien krītas gatavo ēdienu pārdošanas apjomi.

Uz jautājumu, kāpēc Ziemassvētku maltītei aptaujātie gatavojas tērēt mazāk, visvairāk atbilžu - 37% - pauž, ka ģimenes izdevumi pret ienākumiem ir pieauguši, 29% atbild, ka ģimenes ienākumi ir ievērojami samazinājušies, bet 12% taupa.

Pētījums, kurā aptaujāti cilvēki vecumā no 25 līdz 54 gadiem, veikts novembra beigās.

Ekonomika

Turpinot darbību dažādos biznesa virzienos un tehnoloģiju inovācijās, kā arī saglabājot daudznozaru uzņēmuma asi un apgūstot eksporta tirgu, Latvijas vadošais telekomunikāciju un tehnoloģiju uzņēmums LMT ar esošo klientu portfeli jau tuvākajos 6 - 7 gados varētu sasniegt 500 miljonu eiro lielu apgrozījumu. Tas būtu 60% pieaugums, salīdzinot ar 2023.gadu. Tiesa, šāda plāna īstenošana būs atkarīga no uzņēmuma nākotnes izaugsmes turpmākā scenārija, īpašnieku ambīcijām un iespējas eksportēt, informē LMT.

Svarīgākais