Absolūti lielākais vairākums Latvijas banku klientu maksājumu 2013. gadā ir veikts internetbankās vai ar maksājumu kartēm - 98% no kopējā maksājumu skaita. Tikai 2% no kopējā maksājumu skaita pērn ir veikti, iesniedzot maksājumu uzdevumu papīra dokumenta veidā, tas ir, banku filiālēs, liecina Latvijas Komercbanku asociācijas aprēķini, balstīti uz Latvijas Bankas apkopoto statistiku.
Kopumā 2013. gadā Latvijas bankās klienti ir veikuši 118 miljardus norēķinu maksājumu, no kuriem 40% veikti internetbankās, 55% - ar maksājumu kartēm, un tikai 2% maksājumu veikti banku filiālēs ar papīra dokumentu starpniecību (pārējie maksājumi ir tiešais debets un e-naudas maksājumi)
Ar papīra dokumenta starpniecību veikto maksājumu apjoms īpaši strauji ir samazinājies tieši pagājušā gadā - par 15%, salīdzinot ar 2012. gadu. Tāpat 2013. gada laikā ir būtiski pieaudzis ar maksājumu kartēm veikto darījumu skaits - salīdzinot ar gadu iepriekš, šādu darījumu skaits bija audzis par 18%, liecina LKA aplēses. Šī tendence noteikti ir saistāma arī ar eiro ieviešanu un iedzīvotāju racionālas uzvedības izvēli, izprotot, ka lētākais, ērtākais un vienkāršākais veids, kā pārdzīvot eiro ieviešanu, ir attālināto pakalpojumu un maksājumu kartes izmantošana. Turpmāk bankām un to klientiem būs pietiekami liels izaicinājums uzturēt tikpat augstu karšu izmantošanas proporciju arī pēc eiro ieviešanas.
Kopumā maksājumu dati par 2013. gadu apliecina, ka banku klienti arvien vairāk izmanto attālinātos pakalpojumus - internetbanku, mobilās aplikācijas, telefonbanku, kā arī maksājumu kartes. Ņemot vērā šo klientu uzvedību, bankas īpašu vērību pievērš tieši attālināto pakalpojumu piedāvājuma uzlabošanai un pilnveidei.