Vienota sabiedriskā transporta maršrutu tīkla izveide varētu arī ievilkties

© F64 Photo Agency

Lai arī paredzēts, ka vienots sabiedriskā transporta maršrutu tīkls tiks izveidots, sākot ar 2015.gadu, tomēr izmaiņu realizācija var ievilkties, jo nepieciešama saskaņošana ar pašvaldībām, plānošanas reģioniem un pārvadātājiem, informē Autotransporta direkcijā (ATD).

Patlaban uzsākta transporta tīkla izvērtēšana, analizējot teritorijas, kurās ir pieteiktas izmaiņas maršrutu tīklā.

Tuvākajā laikā pēc ATD iniciatīvas tiks realizēta kompleksa Vidzemes reģiona maršrutu analīze.

Kā ziņots, lai no šī gada sāktu vienotu sabiedriskā transporta plānošanu, izveidota Sabiedriskā transporta padome desmit pārstāvju sastāvā. Satiksmes ministrs (SM) Anrijs Matīss jau iepriekš norādījis, ka jau no padomes pirmās sanāksmes jāsāk vienotas transporta sistēmas izveide, koordinējot valsts mēroga plānošanas reģionu, pašvaldību līmeņa vajadzības, par pasažieru pārvadājumu mugurkaulu pozicionējot pasažieru vilcienu un starppilsētu autobusu pārvadājumus, kas darbojas saistītā, kopējā sistēmā, integrējot vietējos maršruta autobusus, kā arī nodrošinot sasaisti ar pilsētu transporta tīkliem.

Padomē strādās SM valsts sekretāra vietnieks Dins Merirands, SM Autosatiksmes departamenta direktors Andris Lubāns, SM Dzelzceļa departamenta direktora vietnieks Māris Riekstiņš, Autotransporta direkcijas (ATD) valdes loceklis Modris Jaunups, ATD Sabiedriskā transporta plānošanas daļas vadītājs Ivars Zaļais, Kurzemes Plānošanas reģiona Sabiedriskā transporta nodaļas vadītāja Vaira Brūdere, Latgales Plānošanas reģiona Attīstības padomes priekšsēdētājs Aldis Adamovičs, Rīgas Plānošanas reģiona Attīstības padomes loceklis, Tukuma novada domes priekšsēdētājs Juris Šulcs, Vidzemes Plānošanas reģiona Sabiedriskā transporta pakalpojumu un plānošanas nodaļas vadītājs Lotārs Dravants, Zemgales Plānošanas reģiona Attīstības padomes dalībnieks, Rundāles novada domes priekšsēdētājs Aivars Okmanis.

Līdz šim reģionālo starppilsētu nozīmes maršrutu plānošana bija ATD kompetencē, bet reģionālā vietējās nozīmes satiksme - piecu plānošanas reģionu kompetencē.

SM uzsver, ka jaunā sistēma ļaus ieviest vienotu pieeju sabiedriskā transporta pakalpojumu plānošanas, pasūtīšanas, līgumu slēgšanas un valsts budžeta izlietošanas uzraudzības procesiem. Līdz ar to jaunais reģionālās satiksmes plānošanas modelis ļaus organizēt sabiedriskā transporta pakalpojumus pēc vienotiem principiem visā valstī, efektīvi salāgot vilcienu un starppilsētu autobusu satiksmi ar vietējās nozīmes autobusu satiksmi, lai minētie sabiedriskā transporta veidi papildinātu viens otru, nevis dublētu maršrutus vai daļēji pārklātos. Līdz ar to, nemazinot sabiedriskā transporta pieejamību, tiks mazināti pārvadātāju zaudējumi un ekonomēti valsts budžeta līdzekļi.

Svarīgākais