Lielākā daļa Baltijas iedzīvotāju pārtikai tērē līdz pat 50% no ģimenes ikmēneša ienākumiem, liecina pētījumu kompānijas "GfK" un biznesa portāla "Nozare.lv" veiktais pētījums.
Kā skaidroja "GfK" Klientu un produktu attīstības direktore Ilze Kronberga, pētījums apliecina - jo zemāki ir ienākumi, jo lielāka daļa no tiem ir jāatvēl pamatvajadzību apmierināšanai un pirmās nepieciešamības precēm, tajā skaitā pārtikai.
Saskaņā ar pētījumu Igaunijā un Lietuvā līdz pat 50% no ģimenes ienākumiem pārtikai tērē 53% aptaujāto iedzīvotāju, savukārt Latvijā - 48%.
Savukārt tikai 25% no ģimenes ienākumiem pārtikai atvēl 22% Latvijas un Lietuvas, bet 18% - Igaunijas respondentu.
Tikmēr uz jautājumu, vai pārtikas iegādei atvēl līdz 75% ģimenes ienākumu, apstiprinoši atbildēja 19% Latvijas, 18% - Igaunijas un 17% - Lietuvas respondentu.
Tāpat pētījums liecina, ka nozīmīgākais kritērijs pārtikas iegādē Baltijas iedzīvotājiem ir produkta kvalitāte, ko apliecināja 57% respondentu. Kā nākamais kritērijs seko dažādas akcijas un produkta svaigums, ko attiecīgi norādīja 47% un 40% iedzīvotāju.
Tāpat produktu iegādē svarīga ir zema cena (39%), iepriekšējā pozitīva pieredze (32%), produkta sastāvs (22%) un veselīgums (19%).
Savukārt produkta iepakojums, citu cilvēku ieteikumi, kā arī produkta zīmols un ekoloģiskā izcelsme nav starp svarīgākajiem izvēles kritērijiem.
Pārliecība par savas valsts pārtikas kvalitāti visaugstākā ir Igaunijā - divas trešdaļas igauņu uzskata, ka pārtika viņu valstī ir pietiekami kvalitatīva, bet katrs ceturtais latvietis un lietuvietis pārtiku savā valstī tomēr neuzskata par pietiekami kvalitatīvu.
Aģentūras LETA biznesa portāla "Nozare.lv" un "GfK" pētījums tika prezentēts LETA un "GfK" sadarbības partneriem.
Pētījums tika veikts 2013.gada nogalē, interneta vidē aptaujājot 814 respondentus Latvijā vecumā no 18 līdz 65 gadiem. Papildus izmantoti citu "GfK" iepriekš veiktu pētījumu (Omnibuss, pētījumi interneta vidē) dati.
"GfK Custom Research Baltic" ir starptautisks ''GfK'' grupas uzņēmums, kura galvenās darbības sfēras ir tirgus un socioloģisko pētījuma veikšana (datu vākšana, apstrāde, analīze un konsultācijas) Latvijā, Lietuvā un Igaunijā.