Pārtika, apkure, pakalpojumi kļūst lētāki, degviela- dārgāka

Centrālās statistikas pārvaldes dati liecina, ka vidējais patēriņa cenu līmenis 2009. gada novembrī, salīdzinot ar 2009. gada oktobri, samazinājās par 0,7%. Precēm cenas saruka par 0,6%, bet pakalpojumiem - par 0,9%. 2008.gada novembrī, salīdzinot ar 2008.gada oktobri, vidējais patēriņa cenu līmenis samazinājās par 0,4%.

Lielākā ietekme uz patēriņa cenu pārmaiņām novembrī bija cenu kritumam siltumenerģijai, alkoholiskajiem dzērieniem, gaļai un gaļas izstrādājumiem, maizei un graudaugu izstrādājumiem, kā arī cenu kāpumam degvielai.

Siltumenerģija novembrī kļuva lētāka par 4,7%, bet, salīdzinot ar iepriekšējā gada novembri, tās cena ir samazinājusies par 22,1%.

Pārtikas cenas saruka vidēji par 0,9%, galvenokārt akciju ietekmē. Lētāka kļuva gaļa un gaļas izstrādājumi (-1,3%), maize un graudaugu izstrādājumi (-1,8%), bezalkoholiskie dzērieni (-1,9%), olas (-4,5%), cukurs un saldumi (-1,7%). Akciju rezultātā cenas kritās arī alkoholiskajiem dzērieniem (-2,0%).

Lētāki kļuva mājokļa uzturēšanas un remonta pakalpojumi (-2,3%), ambulatorie medicīnas pakalpojumi (-1,5%), ēdināšanas pakalpojumi (-0,8%), viesnīcu pakalpojumi (-2,2%), frizētavu un citu personīgās aprūpes iestāžu pakalpojumi (-2,2%), apdrošināšana (-5,1%), kā arī transportlīdzekļu apkope un remonts (-3,4%).

Atlaižu ietekmē lētākas kļuva mēbeles, tīrīšanas un mazgāšanas līdzekļi, medikamenti, apģērbs un personīgās aprūpes preces.

Pēc oktobrī novērotā degvielas cenu krituma, novembrī atsākās cenu pieaugums, kā rezultātā degviela sadārdzinājās vidēji par 3,8%, tai skaitā benzīns - par 3,7%, bet dīzeļdegviela - par 4,6%.

Cenas kāpa arī augļiem, pienam un piena produktiem, mājdzīvnieku barībai un mājas aprūpes pakalpojumiem.

Salīdzinot ar iepriekšējā gada novembri 1), patēriņa cenas samazinājās par 1,2%. Precēm cenas saruka par 1,5%, bet pakalpojumiem - par 0,2%.

Patēriņa cenu 12 mēnešu pieauguma temps novembrī turpināja sarukt. Šo pazeminājumu galvenokārt noteica siltumenerģijas un pārtikas cenu kritums.

Ekonomika

Turpinot darbību dažādos biznesa virzienos un tehnoloģiju inovācijās, kā arī saglabājot daudznozaru uzņēmuma asi un apgūstot eksporta tirgu, Latvijas vadošais telekomunikāciju un tehnoloģiju uzņēmums LMT ar esošo klientu portfeli jau tuvākajos 6 - 7 gados varētu sasniegt 500 miljonu eiro lielu apgrozījumu. Tas būtu 60% pieaugums, salīdzinot ar 2023.gadu. Tiesa, šāda plāna īstenošana būs atkarīga no uzņēmuma nākotnes izaugsmes turpmākā scenārija, īpašnieku ambīcijām un iespējas eksportēt, informē LMT.

Svarīgākais