Ceturtdiena, 25.aprīlis

redeem Bārbala, Līksma

arrow_right_alt Citi raksti

Latviju par mājvietu izvēlas telemedicīnas uzņēmums, ieviešot attālinātu briļļu pielaikošanu

© Publicitātes foto

Darbu Latvijā sācis telemedicīnas uzņēmums SIA “Smart Vision”, kas piedāvā pasūtīt brilles attālināti, izmantojot 3D tehnoloģiju. Līdz gada beigām uzņēmums Rīgā plāno uzsākt attālinātās redzes pārbaudes savā veikalu tīklā, izmanojot vismodernākās telemedicīnas tehnoloģiskās iespējas. Latvija izvēlēta, pateicoties attīstītajam internetam, kā arī ģeogrāfiskajam izvietojumam, kas izdevīgs eksportam. Līdztekus Baltijas valstīm šo pakalpojumu no Rīgas plānots attīstīt arī Skandināvijas un Polijas tirgū.

Ar 3D tehnoloģijas palīdzību “Smart Vision” radījis iespēju briļļu ietvarus pielaikot virtuāli, izmantojot gudro iepirkšanās iespēju, kā arī piemeklēt sev atbilstošākās briļļu lēcas un izvēlēties piemērotākos lēcu pārklājumus platformā “Smartvision.lv”. “Smart Vision” vienīgais tirgū piedāvā jaunu pakalpojumu klientiem - iespēju saņemt četrus atlasītos briļļu ietvarus un nedēļas laikā izvēlēties sev piemērotākos. Par briļļu piegādi un atgriešanu klientam papildus nav jāmaksā, turklāt “Smart Vision” biznesa modelis ļauj piedāvāt kvalitatīvus briļļu ietvarus un lēcas par daudz zemākām cenām, nekā šobrīd piedāvā citi tirgus dalībnieki.

Pēc tam paredzēts nodrošināt arī attālinātu redzes pārbaudes pakalpojumu, izmantojot attālinātās acu pārbaudes iekārtas no pasaulē vadošajiem ražotājiem. Darbs pie platformas izveides paveikts nepilna gada laikā, izveidojot funkcionālu un jaunākajiem lietotāju pieredzes standartiem atbilstošu briļļu un lēcu tirdzniecības sistēmu.

“Mūsu mērķis ir apvienot strauju popularitāti gūstošos telemedicīnas pakalpojumus ar interneta tirdzniecību. Platforma izveidota, ņemot vērā visas iespējas, ko tuvākajā nākotnē sniegs tehnoloģijas. Pirmais solis, ko esam spēruši, startējot kā jauns uzņēmums,- esam izveidojuši uz paplašinātās realitātes principa balstīto virtuālo briļļu uzlaikošanas pakalpojumu, nodrošinot iespēju ikvienam interneta vidē pielaikot un izvēlēties savai sejai piemērotākos briļļu ietvarus,” norāda “Smart Vision” valdes locekle Ieva Beiļina.

Novatorisko platformu izstrādājis pirms gada dibinātais Lietuvas telemedicīnas uzņēmums “Vision Technologies”. Pagājušā gada rudenī sistēmas izveidei un attīstībai tika piesaistītas investīcijas 200 tūkstošu EUR apmērā no riska kapitāla fonda “Open Circle Capital”, šajā pavasarī - vēl 400 tūkstoši EUR. Lietuvā bāzētais jaunuzņēmums kā biznesa centru platformas “Smartvision.lv” attīstībai izvēlējies Rīgu. Pārdomātais uzņēmuma “Smart Vision” biznesa plāns un stratēģiskā vīzija, kā sistemātiski palielināt pārdošanas apjomu un attīstīt uzņēmējdarbību ārpus reģiona robežām, piesaistīja riska kapitāla fonda “Open Circle” vadītāju uzmanību.

“Konsolidēts, jauninājumiem labvēlīgs interneta tirgus šādu pakalpojumu sniegšanai un aktīvai attīstībai ir vispiemērotākais. Ne mazāk svarīgs ir Rīgas ģeogrāfiskais novietojums - no tās tiks veiktas piegādes visam Baltijas reģionam un turpināta attīstība Skandināvijas valstīs un Polijā. Brilles ar individuāli pielāgotām lēcām “Smart Vision” piegādāsim triju darba dienu laikā, turklāt mūsu cenas būs vismaz par 30% zemākas nekā citiem pakalpojumu sniedzējiem,” plānus atklāj platformas “Smart Vision” dibinātājs Petrs Sakalausks (Petras Sakalauskas).

Patlabam uzņēmums Rīgā atklājis pirmo showroom tipa veikalu, bet līdz gada beigām plāno atklāt vēl divus līdzīgus veikalus. “Mūsu mērķis ir platiem soļiem doties telemedicīnas virzienā. Līdz šim piedāvāt attālinātos redzes pārbaudes pakalpojumus atļāvās vien lieli optikas uzņēmumi, bet tagad jaunā 5G mobilo sakaru paaudze mums paver pilnīgi jaunas telemedicīnas iespējas. Mēs mērķējam tieši uz šo - vēl tikai tuvojošos 5G vilcienu. Attālinātās acu pārbaudes iekārtas mums piegādā Dienvidkorejas uzņēmums “Huvitz”, kas ir viens no šīs jomas līderiem pasaulē. Līdz gada beigām plānojam atvērt vēl divus veikalus un nodrošināt iespēju viena veikala apmeklētājam redzes pārbaudi veikt attālināti pie mūsu optometra, kas tajā brīdī atradīsies citā mūsu veikalā,” plānus ieskicē I. Beiļina.

2017. un 2018. gadā briļļu pārdošanas apjoms internetā Rietumeiropas valstīs katru gadu ir audzis par 30-40%. I. Beiļina pārliecināta, ka, turpinot “Smartvision.lv” platformas attīstības nākamo posmu, par neatņemamu tās sastāvdaļu kļūs attālināto redzes pārbaudes centru tīkls, kurā lietotāji ērti, ātri un droši varēs pārbaudīt savu redzi. “Tā ir nākotne, kas pavisam drīz kļūs par realitāti,” uzskata “Smart Vision” valdes locekle.

“Attālinātas redzes pārbaudes jau vairākus gadus ir realitāte attīstītajās valstīs. Nesalīdzināmi ātrāki sakari un ievērojami palielinātā informācijas plūsma ļaus tuvākā vai tālākā nākotnē arī Latvijā ieviest jaunas paaudzes medicīnas pakalpojumus, sākot no ārstu konsultācijām tiešsaistē, līdz pat attālinātām redzes pārbaudēm,” skaidro P. Sakalausks.