Līdz 3. novembrim Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) rīkotā konkursa „Ideju kauss 2018” otrās kārtas dalībnieki turpina virzīties uz 15 000 eiro lielo balvu fondu, apmeklējot apmācības klātienē jeb vebinārus attālināti, lai gūtu nepieciešamās zināšanas pilnvērtīgai savas biznesa idejas izstrādei un varētu to prezentēt žūrijai.
Līdz šim notikuši vebināri par mārketingu, satura mārketingu, finanšu plānošanu, biznesa finansēm un prezentāciju prasmēm, kā arī vēl gaidāma pēdējā lekcija par ideju validāciju un minimālo produktu.
„Konkurss uz šo brīdi jau devis ļoti daudz, pirms tam nevarēju izkristalizēt konkrētas lietas, bija tikai sakrāts liels informācijas apjoms,” teic Daija Līdaka, kura kopā ar Māru Kalniņu īsteno ideju par aukstā procesa ziepēm. „Ļoti palīdz atbalsts, ka varēju biznesa inkubatoros vērsties pēc palīdzības un konsultācijām. Tāpat zinu, ka, sazinoties ar „Ideju kausa” organizatoriem, vienmēr varēšu saņemt atbildes uz visiem neskaidrajiem jautājumiem. Šis periods apmācību un konsultāciju laikā palīdzēja visu strukturēt, un savu ideju jau tagad redzu uzņēmuma veidolā. Pats pirmais vebinārs par mārketingu tikai nostiprināja pārliecību, ka eju pareizo ceļu. Pirms tam māca šaubas, vai domāju pareizi, jo tieši šādā veidā biju arī paredzējusi attīstīt savu projektu, un to šoreiz apstiprināja cilvēks, kurš ir profesionālis šajā jomā.”
Arī konkursa dalībnieks Lauris Morics (izstrādā ideju par vienotas vadības reģistrācijas platformas izveidi „Mitto.me”) atzīst, ka vebināri jeb apmācības palīdz visu salikt pa plauktiņiem: „Jeb nosacīti mazo haosiņu salikt rāmī. Strādājot jau esošā uzņēmumā, tur vide ir zināma, līdz ar to katrā vebinārā atzīmēju nianses par sava biznesa veidošanu, kas man pirms tam nebija zināmas. Katra reize iedod kādas jaunas papildu zināšanas.”
„Šis konkurss palīdz īstenot to, ko gribu no visas sirds darīt, jeb to, kas ļaus apvienot hobiju ar uzņēmējdarbību,” stāsta Miķelis Resnis (ideja „Izdzīvo leģendu!”). „Konkurss palīdz kļūt objektīvākam un paškritiskākam spriedumos par ideju, jo savā iedomu pasaulē tā var šķist ideāla vai ļoti superīga, bet, piemēram, atklājot to pavisam svešam cilvēkam vai izstāstot auditorijai, vari saņemt patieso vērtējumu - vai kāds vispār par to būtu gatavs maksāt, vai tai vispār ir kāds sakars ar realitāti. Proti, pašam tas var šķist kaut kas fifīgs un foršs, bet tikai brīdī, kad nostādi pakalpojumu vai preci potenciālā pircēja/klienta priekšā, var saprast, vai tas viņam vispār šķiet saistoši.”
„Mani personīgi visvairāk ietekmēja pirmais vebinārs par mārketingu,” atzīst konkursa dalībnieks. „Pēc lekcijas piegāju pie lektores Kristīnes Bērziņas, kurai jautāju, kuru rīku no sava iecerētā kompleksā pakalpojumu kopuma vislabāk izmantot komunikācijai ar potenciālajiem klientiem. Viņa palīdzēja saprast, kuram no visiem variantiem ir vislielākā, unikālākā pievienotā vērtība, un to tad arī ir vērts tālāk attīstīt. Vērtīgi bija arī saprast par produkta prezentāciju, tā unikālo vērtību projicēšanu tirgū, kas ļauj izprast, vai tu piedāvā kaut ko patiešām jaunu, par ko cilvēki būtu gatavi mainīt savus paradumus un maksāt.”
Kristīne Lindberga, kura kopā ar Diānu Paldiņu izstrādā mobilo aplikāciju „Explore Riga”, atzinīgi novērtē iegūto lekcijā par prezentāciju prasmēm: „Ļoti novērtēju šo reizi, jo saņēmu atbildes uz diviem ļoti aktuāliem jautājumiem, kas pirms tam dažkārt mani bija ieveduši strupceļā. Vēl no vebināriem spilgti palicis atmiņā, kad tika runāts par bilanci, ko iepriekš tik detalizēti nebiju mēģinājusi apskatīt. Patīkami, ka „Ideju kausā” tās zināšanas, kuras atkārto vai iegūsti, var vēl pēc tam papildināt vai padziļināt, tādējādi gūstot akceptu par to, ko esi darījis - gan pareizi, gan nepareizi un ko varētu uzlabot ar šo papildu ieguldījumu.”
Jau vēstīts, ka kopš septembra nogales konkursa “Ideju kauss 2018” otrās kārtas dalībnieki katru sestdienu piedalās apmācībās, lai sagatavotu prezentāciju žūrijai par savu biznesa ideju. Konkursantu sniegums tiks vērtēts 15. un 16. novembrī. Trīs labākie ideju autori vai autoru komandas gūs finansiālu atbalstu, savā starpā sadalot LIAA piešķirto balvu fondu 15 000 eiro apmērā, lai īstenotu savu biznesa plānu.
Konkursu “Ideju kauss” rīko LIAA projekta “Inovāciju motivācijas programma” ietvaros, un to līdzfinansē Eiropas Reģionālās attīstības fonds un Eiropas Savienība.