Kā pirms gadsimta, tā arī šodien dzelzceļš ir neaizvietojama cilvēku ikdienas dzīves sastāvdaļa. Atzīmējot dzelzceļa pastāvēšanas 155. gadadienu Latvijā, aicinām ielūkoties vēstures liecību albumā un aplūkot, kā dzelzceļš Latvijā izskatījās 20. gadsimta pirmajā pusē.
Fotogrāfija: Latvijas dzelzceļa vēstures muzejs
Reiz, vērojot vilcienu... Fotogrāfija uzņemta Lilastes apkārtnē 20. gadsimta 30. gadu beigās.
Fotogrāfija: Latvijas dzelzceļa vēstures muzejs
Šādi 20. gadsimta 20./30. gados izskatījās optiska stacionāra signālierīce jeb semafors. Attēlā redzamais semafors atradās Torņakalna apkaimē.
Fotogrāfija: Latvijas dzelzceļa vēstures muzejs
Savukārt šajā attēlā redzama dzelzceļa līnijas Liepāja-Glūda būvniecība 1927.gadā.
Fotogrāfija: Latvijas dzelzceļa vēstures muzejs
Un vēl viens fotouzņēmums, kurā iemūžināta dzelzceļa līnijas Liepāja-Glūda būvniecība 1927. gadā.
Fotogrāfija: Latvijas dzelzceļa vēstures muzejs
Vilciens Valkas apkārtnē.
Fotogrāfija: Latvijas dzelzceļa vēstures muzejs
Lūk, arī Rīgas stacijas perons 20. gadsimta 20. gados.
Fotogrāfija: Latvijas dzelzceļa vēstures muzejs
Šo fotogrāfiju no mūsdienām šķir gandrīz 100 gadu. Mainījušies apkārt redzamie vilcieni, taču ne dāmu vēlme izskatīties gaumīgi un skaisti. Fotogrāfijā redzamas pasažieres uz perona Rīgas stacijā 20. gadsimta 30. gados.
Fotogrāfija: Latvijas dzelzceļa vēstures muzejs
Raugoties uz šo fotogrāfiju, tā vien gribas aizceļot laikā un telpā un griezties līdzi bezbēdīgā dejā! Fotogrāfija uzņemta 20. gadsimta 30. gados.
Fotogrāfija: Latvijas dzelzceļa vēstures muzejs
Senie dzelzceļnieku tērpi priecē acis! Fotogrāfijā redzams dzelzceļa darbinieks 1918. gadā tālaika formastērpā.
Dzelzceļa atmiņu krātuvēs ir vēl daudz stāstu, faktu un notikumu! Vairāk uzzini mājaslapā www.dzelzcelam155.lv.