Šomēnes aprit 155 gadi, kopš 1861. gadā Latvijas teritorijā tika atklāta pirmā dzelzceļa līnija, kas savienoja Rīgu ar Daugavpili. Atzīmējot šo notikumu, aicinām iepazīties ar nozīmīgiem faktiem dzelzceļa vēsturē septembrī!
Avots: Latvijas Dzelzceļa vēstures muzejs
1861. gada 12. septembrī publiskai lietošanai tiek nodots pirmais dzelzceļš Latvijas teritorijā. Tas savieno Rīgu ar Daugavpili un ir būvēts kā divu paralēlu 1524 mm platu sliežu ceļu dzelzceļa līnija ar 14 stacijām. Šodien posmā Rīga - Daugavpils ir 43 vilcienu sadales un pieturas punkti.
Avots: Latvijas Dzelzceļa vēstures muzejs
1920. gada 28. septembrī noslēgta vienošanās starp Latviju un Igauniju, bet 1921. gada 1. februārī starp Latviju un Lietuvu par pasažieru un kravu pārvadāšanu. Tiek atjaunoti pasažieru pārvadājumi starp Rīgu, Tallinu un Kauņu. Fotogrāfijā attēlots Rīgas-Tallinas pasažieru vilciena vagons 20. gadsimta 20. gados.
Avots: Latvijas Dzelzceļa vēstures muzejs
1929. gada 25. septembrī pabeigta Liepājas-Glūdas (Jelgavas) dzelzceļa būvniecība. Tā ir pirmā dzelzceļa līnija, kas uzbūvēta Latvijas valstī!
Avots: Latvijas Dzelzceļa vēstures muzejs
1949. gada 1. septembrī starp Tallinu, Rīgu, Viļņu un Minsku uzsākti pasažieru pārvadājumi ar dīzeļvilcieniem, aizstājot lēnākos un neekonomiskos tvaika lokomotīvju pasažieru vilcienus. Fotogrāfijā redzams jaunais dīzeļvilciens Rīgas pasažieru stacijā 1949. gadā.
Autors: Sergejs Tretjakovs
2011. gada 21. septembrī prezentēta pirmā Latvijā pilnībā modernizētā dīzeļlokomotīve. Tā aprīkota ar ASV uzņēmumā “Caterpillar” izgatavotu datorizēti vadāmu ekonomisku dīzeļdzinēju, kas spēj attīstīt līdz 2100 zirgspēku lielu jaudu, ierindojot šo manevru lokomotīvi starp spēcīgākajām savā klasē.
Vairāk interesantu faktu par dzelzceļa vēsturi Latvijā meklē mājaslapā www.dzelzcelam155.lv.