Kurzeme tās apceļotājus lutina ar dažādiem kontrastiem - gan skarbu jūras vēju, gan romantiskām ainavām dabā un pilsētvidē. Piemēram, Kolkasragā dabas cienītāji var pievērsties klusai putnu vērošanai, Kuldīgas vecpilsēta valdzina vēsturniekus un citus interesentus ar savu viduslaiku gaisotni, bet Liepāja sniedz piesātinātu kultūras dzīvi. Vienlaikus šajā reģionā atrodas arī vairāki vēsturiski dzelzceļa pieturas punkti, kurus aplikācijas “Dzelzceļa spēle. Toreiz un tagad” lietotāji iemūžinājuši interesantās foto kolāžās. Lasi tālāk un uzzini, kuri ir aplikācijas lietotāju biežāk apmeklētie dzelzceļa objekti Kurzemē!
Fotogrāfijas autore: Aija Čekstere-Janaite
Saldus stacija
Stacija atklāta 1928. gada 10. augustā. 1931. gadā pēc prof. P. Federa projekta uzbūvēta divstāvu stacijas ēka, kas atrodas Saldus pilsētas robežās, 3 km no pilsētas centra. Pirmais - mūra stāvs, otrais - koka mansards, uzgaidāmā zāle projektēta cauri abiem stāviem. Saldū ir lielākā stacijas ēka Liepājas-Glūdas dzelzceļa līnijā. Tā ir 726 m2 liela. Mūsdienās stacija pilda savu sākotnējo funkciju. Latvijas dzelzceļa vēstures muzeja ekspozīcijas “Stacijas dzīve” vēsturisko ietvaru veido tieši Saldus stacija.
Fotogrāfijas autors: Pavel Terentyev
Ventspils muzeja šaursliežu lokomotīvju depo
Ventspils Piejūras brīvdabas muzeja šaursliežu dzelzceļa depo ir izbūvēts 2010. gadā kā 1916./1917. gada vēsturiskās Aizputes - Saldus dzelzceļa līnijas Aizputes depo ēkas replika (kopija).
Fotogrāfijas autors: Pavel Terentyev
Brocēnu stacija
1937.gadā pēc arhitekta V. Ozoliņa projekta uzcelta divstāvu stacijas ēka ar piebūvētu bagāžas noliktavu. Apbūves laukums 305 m². Jau 1927. gadā Rīgas cementa fabrika no stacijas gar Cieceres ezeru līdz kaļķakmeņu lauztuvēm izbūvēja apmēram 5 km garu 750 mm platuma dzelzceļu. 1961. gadā Brocēnu cementa un šīfera kombināta modernizācijas ietvaros no stacijas līdz Sātiņu karjeram tika izbūvēts 9,4 km garš, elektrificēts platsliežu dzelzceļš, pie jaunatklātās drupināšanas fabrikas izbūvēts elektrolokomotīvju depo. 1999. gadā kustība elektrificētajā dzelzceļa posmā slēgta, tomēr cementa rūpnīcai joprojām pieder plašs platsliežu pievedceļu tīkls.
Fotogrāfijas autors: Pavel Terentyev
Muzeja stacija
Ventspils Piejūras brīvdabas muzeja šaursliežu dzelzceļa galvenā stacijas ēka ir izbūvēta 2010. gadā kā 1916./1917. gada vēsturiskās Ventspils - Mazirbes - Stendes dzelzceļa līnijas Mazirbes stacijas ēkas replika (kopija).
Fotogrāfijas autore: Marina Kaže
Kandavas stacija
Ventspils - Maskavas dzelzceļa Cēres stacija ir atvērta 1901. gadā, bet 1921. gadā tā pārdēvēta par Kandavu, kaut gan attālums no stacijas līdz pašai pilsētai ir visai prāvs. Līdz mūsdienām ir saglabājusies sākotnējā koka konstrukcijas stacijas ēka, kas PSRS varas gados apmūrēta ar ķieģeļiem.