Spēlētāju iecienītākie dzelzceļa pieturas punkti Vidzemē

Vidzeme piedāvā plašas aktivitāšu iespējas dažādām gaumēm - dabas cienītājus priecēs zaļie meži, Gaujas senleja un baltās Jūrmalas smiltis, bet vēstures valdzinātie noteikti novērtēs iespēju doties Turaidas muzeja izpētē un ekskursijā pa dižās Cēsu viduslaiku pils kompleksu. Vidzemē iespējams apmeklēt vēl daudz citu interesantu vietu, kā arī tajā atrodas vairāki vēsturiski dzelzceļa pieturas punkti, kurus steiguši iemūžināt arī aplikācijas “Dzelzceļa spēle. Toreiz un tagad” lietotāji. Skaties tālāk un uzzini, kuri ir spēlētāju iecienītākie dzelzceļa objekti Vidzemē, un apmeklē tos arī Tu!

Fotogrāfijas autors: Ansis Klintsons

Siguldas stacija

Zēgevoldes stacija ierīkota šeit līdz ar Rīgas - Pleskavas dzelzceļa līnijas izbūvi 1889. gadā. 1926. gadā pēc arhitekta, profesora Pētera Federa projekta Siguldā izbūvēta Latvijas lepnākā stacijas ēka, kurai - tāpat kā Pirmajā pasaules karā sākotnējai stacijas ēkai - Otrā pasaules kara gados bija lemts iet bojā. Tagadējā stacijas ēka uzbūvēta 1950. gadā un renovēta 2013. gadā.

Fotogrāfijas autore: Laima Magure

Skrīveru stacija

Rīgas - Daugavpils dzelzceļa Remershofas stacija atklāta 1861. gadā. Pirmā pasaules kara gados stacija faktiski tika noslaucīta no zemes virsas. 1923. gadā pēc arhitekta Jāņa Neija projekta te tika izbūvēta jauna - Skrīveru stacijas ēka, bet pārējā, kādreiz tik plašā dzelzceļa saimniecība tika atjaunota daļēji. Otrā pasaules kara gados stacija atkal smagi cieta, un 1951. gadā uzbūvēta cita stacijas ēka.

Fotogrāfijas autors: Gundars Krakops

Ogres tilts

Pirmais, 100 metrus garais tilts pār Ogres upi izbūvēts 1861. gadā. Drīz vien to nācies pārbūvēt intensīvās vilcienu kustības dēļ. Ogres tiltu nav saudzējuši arī abi pasaules kari, un pašlaik eksistējošais tilts pār Ogres upi maz atgādina savus priekšgājējus, kaut gan atrodas turpat, kur pirmais atradās pirms 155 gadiem.

Fotogrāfijas autore: Kristina Tamuža

Cēsu stacija

Vendenes stacija izbūvēta 1889. gadā. Kopš 1919. gada tās nosaukums ir tāds pats kāds Cēsu pilsētai. 1944. gadā nopostītās koka stacijas ēkas vietā 1946. gadā uzbūvēta jauna celtne. Tā renovēta 2015. gadā, kļūstot par daudzfunkcionālu pasažieru pārvadājumu centru.

Fotogrāfijas autors: Ansis Klintsons

Gulbenes stacija

Pirmā pasaules kara gados līdz ar platsliežu dzelzceļa ievilkšanu no Ieriķiem un Sitas, Vecgulbene kļuva par ievērojamu dzelzceļa mezglu. Tad arī izbūvēta platsliežu dzelzceļa koka konstrukcijas pagaidu stacijas ēka. 1926. gadā pēc arhitekta Pētera Federa projekta te izbūvēta apjomīga platsliežu dzelzceļa pasažieru stacijas ēka, kurā izvietoti arī Gulbenes iecirkņa (nodaļas) dienesti. 1928. gadā stacija nodēvēta par Gulbeni. 1938. gadā šaursliežu dzelzceļš pievilkts pie platsliežu stacijas ēkas. Otrā pasaules kara gados staciju nopostīja, tomēr dažu gadu laikā tika ne vien savesti kārtībā sliežu ceļi, bet arī atjaunota stacijas ēka.

Svarīgākais