4 fakti par dzelzceļu Latvijā no 1991. līdz 2016. gadam

Ceļojums pa dzelzceļa vēstures līkločiem turpinās! Noslēdzošajā rakstā par dzelzceļa faktiem aicinām iepazīties ar vēsturiskajiem notikumiem laika posmā no 1991. līdz 2016. gadam. Savukārt par senākiem notikumiem iespējams uzzināt iepriekšējās rakstu sērijās.

Foto: F64

1991. gads. Latvijas valstij atgūstot neatkarību, 1991. gada 31. decembrī darbu uzsāk jaundibinātais Latvijas valsts uzņēmums “Latvijas dzelzceļš”.

Foto: Sergejs Tretjakovs

2011. gads. 2011. gada 21. septembrī prezentēta pirmā Latvijā pilnībā modernizētā dīzeļlokomotīve. Tā aprīkota ar ASV uzņēmumā “Caterpillar” izgatavotu datorizēti vadāmu ekonomisku dīzeļdzinēju, kas spēj attīstīt līdz 2100 zirgspēku lielu jaudu, ierindojot šo manevru lokomotīvi starp spēcīgākajām savā klasē.

Foto: Latvijas Dzelzceļa vēstures muzejs

2015. gads. VAS “Latvijas dzelzceļš” nodod ekspluatācijā otro sliežu ceļu starp Skrīveru un Krustpils dzelzceļa stacijām, pabeidz stacijas Bolderāja 2 un savienojošo sliežu ceļu ar Krievu salu būvniecību, kas ļauj palielināt piegādājamo kravu apjomu Latvijas ostām. VAS “Latvijas dzelzceļš” kopējais sliežu ceļu garums ir 3017 km - tikpat, cik no Rīgas līdz Atēnām, mērot attālumu pa šoseju.

Foto: Latvijas Dzelzceļa vēstures muzejs

2016. gads. Jūrmalas un Jelgavas virzienos tiek pabeigta 16 staciju un pieturas punktu modernizācija, paaugstinot platformas, ierīkojot informatīvos tablo un labiekārtojot staciju teritorijas, lai tās būtu ērtas un drošas pasažieriem.

Svarīgākais