Valdība otrdien atkārtoti nolēma uz nedēļu atlikt Satiksmes ministrijas (SM) sagatavoto Ministra kabineta noteikumu izskatīšanu, kas nosaka kārtību Eiropas Savienības (ES) fondu līdzekļu piešķiršanai, sniedzot atbalstu dzelzceļa infrastruktūras būvniecībai, pārbūvei un atjaunošanai un nodrošinot pilnvērtīgu integrēšanos TEN-T tīklā un uzlabojot energoefektivitāti sabiedriskajos pasažieru pārvadājumos.
Valsts dzelzceļa tehniskās inspekcijas 2024.gada budžeta izdevumus plāno palielināt par 250 162 eiro līdz 1,332 miljoniem eiro, liecina Satiksmes ministrijas (SM) Tiesību aktu portālā iesniegtais rīkojuma projekts.
Valkas pusē noticis nelaimes gadījums, kas beidzies ar letālām sekām. Sadursmē ar pasažieru vilcienu dzīvību zaudējis jaunietis no Igaunijas, vēsta "Degpunktā".
Krievi okupētajās Zaporižjas un Hersonas apgabalu daļās būvē dzelzceļu, lai izvairītos no pilnīgas blokādes gadījumā, ja tiktu iznīcināts Krimas tilts, telemaratona ēterā pavēstīja Ukrainas dienvidu aizsardzības apvienotā koordinācijas preses centra vadītāja Natālija Humeņuka.
Lietuvas satiksmes ministrs Marjus Skuodis, tiekoties Varšavā ar Polijas infrastruktūras ministru Darjušu Klimčaku, ierosināja organizēt regulāru dzelzceļa maršrutu uz Ukrainu.
Autotransporta direkcija (ATD) šogad rosinās pārstrukturēt autobusu maršrutu tīklu vienlaicīgi ar intervāla grafika ieviešanu dzelzceļa elektrificētajās līnijās, aģentūrai LETA sacīja ATD pārstāvji.
Traģisks negadījums uz sliedēm svētdien, 21. janvārī, piedzīvots Līvānu novada Turku pagastā, ciemā Jaunā Muiža. Kaut pasažieru vilciena mašīnists pamanīja uz sliedēm cilvēku, tas nereaģēja uz brīdinošajiem skaņas signāliem un, par spīti pēkšņajai bremzēšanai, sadursme bija neizbēgama. Cilvēka dzīvība izdzisa, vēsta raidījums “Degpunktā”.
Pēc tam, kad pasažieru pārvadājumu uzņēmums "LTG Link" atvēra jaunu ceļošanas maršrutu starp Latviju un Lietuvu ar vilcienu, lietuvieši steidz plānot Jaungada nedēļas nogali Rīgā - pēc Lietuvas uzņēmuma datiem tikai divu dienu laikā pārdotas gandrīz 1,8 tūkstoši vilciena Viļņa-Rīga biļetes, raksta lrytas.lt.
Iekšzemes dzelzceļa tirgus atvēršanas konkurencei priekšdarbu īstenošanai būs nepieciešami aptuveni astoņi līdz desmit gadi, teikts Satiksmes ministrijas (SM) sagatavotajā informatīvajā ziņojumā, kuru otrdien, 19.decembrī, paredzēts izskatīt valdības sēdē.
Krievijas drošības dienesti piektdien paziņojuši, ka aizturēts kāds diversants, kurš pēc Ukrainas specdienestu rīkojuma esot spridzinājis dzelzceļu Rjazaņas apgabalā, atsaucoties uz gazeta.ru, vēsta lsm.lv.
Šogad Latvijā bija jāsāk kursēt jauniem pasažieru vilcieniem, kas piestātu pie jauniem, ērtiem un moderniem peroniem. Vilcieni joprojām tiek testēti, bet peronu modernizācijas projektu aptumšo nelāgas aizdomas, ka Eiropas finansējumu var nākties zaudēt. Izrādās, ka būvniecības darbos tiek izmantota Latvijas dzelzceļa tehnika un darbinieki, ko Eiropas noteikumi neļauj, vēsta TV3 raidījums "Nekā personīga".
Gruzijas varasiestādes neizskata dzelzceļa satiksmes ar Krieviju atjaunošanu, paziņoja Gruzijas valdošās partija "Gruzijas sapnis - Demokrātiskā Gruzija" līderis Iraklijs Kobahidze.
Krievijas karš pret Ukrainu sarežģītā situācijā nostādījis “Latvijas dzelzceļu”. Kravu samazināšanās liek dzelzceļa uzturēšanā ieguldīt arvien vairāk valsts budžeta naudas. Atspaidu izmaksām dod kravas no Krievijas, kas savukārt rada drošības riskus, šovakar ziņo LTV raidījums “de facto”. Satiksmes ministrija neplāno rosināt no kravām atteikties, kā to izdarījusi Igaunija, taču meklē iespējas samazināt dzelzceļa izmaksas. Idejas par “Latvijas dzelzceļa” struktūras maiņu gan iestrēguši valdībā, jo Finanšu ministrija uzskata, ka plāns nav pietiekami ambiciozs. “Latvijas dzelzceļa” vadība uzskata, ka taupības nolūkos uzņēmumu varētu apvienot ar “Rail Baltica” nacionālo ieviesēju “Eiropas dzelzceļa līnijas”.
Polijas Iekšējās drošības aģentūra (ABW) ir aizturējusi sešus ārzemniekus no Krievijas spiegu tīkla, kas gatavojis diversijas uz dzelzceļa, trešdien ziņoja Polijas radio.
Dzelzceļa kravu plūsmas Baltijas valstīs turpinās kristies un arī optimistiskā scenārija gadījumā, ja karš Ukrainā beigsies un attiecības ar Krieviju pamazām normalizēsies, pie kādreizējiem kravu apjomiem atgriezties neizdosies, intervijā aģentūrai LETA sacīja Igaunijas uzņēmējs miljonārs Oļegs Osinovskis, kuram piederošās "Skinest Grupp" viens no pamatdarbības veidiem ir dzelzceļa transports.