Džensons Batons Spānijas Grand prix izcīnīja savu ceturto uzvaru sezonas piecos posmos un kopvērtējumā ir pārliecinošs līderis.
Tostarp turpinās karstas diskusijas par nesen autosporta padomes pieņemtajām izmaiņām 2010. gada čempionāta reglamentā (ar iespējamo neobligāto budžeta ierobežojumu utt.). Kas zina, varbūt nākamsezon komandu rindas izskatīsies stipri atšķirīgi no tā, ko redzam šobrīd, jo vairākas vienības nav mierā ar izmaiņām.
Batons jau būtu tuvu titulam...
Ja Bērnija Eklstona ierosinātā jaunā F1 čempiona noteikšana (pēc izcīnīto uzvaru skaita) būtu spēkā jau šosezon, tam straujiem soļiem tuvotos Džensons Batons no "Brawn", kas sezonas piektajās sacīkstēs Spānijas Grand prix izcīnīja savu ceturto uzvaru. Vēl piecītis līdz augustam būtu jāpiemet klāt, un, skat, čempionu jau var kronēt. Un ko tālāk – Batons varētu pat atļauties čempionāta otrajā pusē paņemt atvaļinājumu (ak jā, vēl taču ir Konstruktoru kausa izcīņa). Lai vai kā, bet arī Spānijā par "Brawn" komandas pārsvaru jāšaubās nebija (Rubensam Baričello – otrā vieta). Tāpat arī par to ne, ka tūdaļ aiz Rosa Brauna aizbilstamajiem tehniskās attīstības ziņā ir "Red Bull": Marks Vebers finišēja trešais, Sebastjans Fetels – uzreiz aiz viņa.
Par laimi, šosezon vēl spēkā ir vecā sistēma, un par čempionu kļūs tas pilots, kam 17 posmos būs izdevies sakrāt visvairāk punktu. Bet 2010. gadā spēkā stāsies Eklstona ierosinājums, ko apstiprināja FIA pasaules autosporta padome.
Kā jau informējām, FIA padome aprīļa nogales sēdē pieņēma virkni nozīmīgu lēmumu, kam vajadzētu stāties spēkā ar 2010. gada sezonu. Būtiskākais lēmums ir par komandu budžetu brīvprātīgu ierobežošanu līdz 40 miljoniem mārciņu (summā neiekļaujot pilotu algas, dzinēju izmaksas, dažus citus tēriņus). Ja komanda piekrīt šim ierobežojumam, var atļauties visai daudz vaļību tehniskajos noteikumos (viņu mašīnām nebūs dzinēju apgriezienu ierobežojuma, turklāt šīs komandas sezonu starplaikā varēs veikt treniņu sesijas, cik vien labpatiksies, uz tām neattieksies arī ierobežojumi, kas saistīti ar darbu aerodinamiskajos tuneļos utt.). Pret pārējām vienībām, kuras ierobežojumiem nepiekritīs, reglaments būs skarbs un nepiekāpīgs.
Čempionāts divās klasēs
Lielākos iebildumus, vismaz vadošajās komandās – ar "Ferrari", kas pat netieši norādījusi uz iespējamo aiziešanu, priekšgalā –, izraisījis fakts, ka tādējādi F1 tiks sadalīta divos ešelonos. "F1 ar divu mašīnu klašu savienošanu BMW nav pievilcīga. Ideja par budžetu ierobežošanu ir visai interesanta, taču tās realizēšanai nepieciešami divi trīs gadi, pretējā gadījumā daudzas komandas nespēs pārkārtot ražošanas procesus," uzsver BMW sporta nodaļas vadītājs Mario Tijsens.
Pagājušonedēļ Londonas piepilsētā Hītrovā notika F1 komandu asociācijas (FOTA) ārkārtas sēde, kuras dalībnieki apsprieda padomes nolemto (vēl viena tikšanās notika jau Barselonā), kā arī situāciju ar Konkordijas līguma parakstīšanu. No FOTA (vadītājs – "Ferrari" priekšstāvis Luka di Montedzemolo) publicētās īsās atskaites varam spriest, ka komandas par spīti domstarpībām, kas bija vērojamas sezonas sākumā, saglabājušas vienotību un ir norūpējušās par federācijas plāniem ieviest labprātīgo budžeta limitu, kas F1 varot novest pie tā, ka nākamsezon parādīsies divu klašu komandas, un aicina FIA nekavējoties sākt konsultācijas. "Toyota" nedēļas nogalē, piemēram, paziņoja, ka aizies no F1, ja tiks pieņemtas šādas izmaiņas...
F1 apskatnieks Džeimss Alens atgādina, ka komandām dota tikai nedēļa, kuras laikā tām jāpiesakās līdzdalībai nākamā gada čempionātā. "Tāpēc tām steidzami jāizstrādā kaut kāda kopīga pozīcija, jāmēģina sazināties ar federāciju, lai pacenstos koriģēt FIA plānus.
Visu rakstu lasiet 12. maija izdevumā.