Latvieši metīs izaicinājumu rallija pasaulei

Pagājušajā nedēļā Latvijas autosporta vēsturē tika atvērta jauna lappuse – "LMT rallija komanda" plašākai sabiedrībai paziņoja par savas vadošās ekipāžas pieteikšanu startam pasaules čempionātā jeb WRC.

Atsevišķi mēģinājumi pacīnīties ar pasaules varenajiem jau bijuši arī iepriekš, taču Andis Neikšāns un Pēteris Dzirkals gatavojas pārbaudīt savu un Latvijas rallija spēku jaunā līmenī – startējot pilnā WRC sezonā.

Lēbs gatavojas sestajam titulam

Šajā nedēļas nogalē Lielbritānijā sāksies gada pēdējais WRC posms. Tāpat kā Somijas rallijs, šis tiek uzskatīts par vienu no sarežģītākajiem posmiem WRC kalendārā – gandrīz katra kļūda nozīmē izstāšanos. Īstu autosporta cienītāju vidū rallijs kotējas pat augstāk nekā Pirmās formulas sacensības, kurās daudz vairāk izšķir tehnika, un nav brīnums, ka Starptautiskās Automobiļu federācijas (FIA) paspārnē trīs no pieciem rīkotajiem pasaules čempionātiem notiek tieši rallijā – WRC, PWRC (sērijveida auto) un JWRC (junioru konkurencē). Juha Kankunens, Tomijs Makinens, Karloss Sainss, Markuss Grenholms, nelaiķi Ričards Bērnss un Kolins Makrejs – šos uzvārdus, šķiet, būs dzirdējis katrs sporta cienītājs, jo tās ir īstenas autosporta leģendas, kas dzimušas tieši rallija trasēs. Tiesa, visus šos leģendāros braucējus jau "pārsitis" 34 gadus vecais francūzis Sebastjans Lēbs, kura rēķinā šobrīd pieci pēc kārtas izcīnītie pasaules čempiona tituli. Un Lēbs netaisās apstāties – kaut gan vēl nav beigusies šī sezona, viņa plānos jau ir sestais tituls! Pagājušajā sezonā WRC auditorija bija 816 miljonu skatītāju. Rallija pārraides un apskati tika translēti uz 180 valstīm 250 televīzijas kanālos.

Līdz šim WRC braukuši gan kaimiņi igauņi un lietuvieši, gan krievi, taču latviešu fanu cerības tikušas piepildītas vien epizodiski. Šobrīd līdzjutēji var uzgavilēt – nākamgad pasaules rallija čempionāta PWRC ("Production Car WRC") ieskaitē startēs arī ekipāža zem Latvijas karoga – Andis Neikšāns un Pēteris Dzirkals! "Doma par startēšanu pasaules čempionātā bija jau kopš komandas dibināšanas pirmsākumiem, bet šoreiz konkrētais ierosinājums nāca no [komandas preses sekretāra] Mārtiņa Dzenīša. Rudenī visu kārtīgi pārdomājām un nolēmām ar plānu vērsties pie mūsu ģenerālsponsora "Latvijas Mobilā telefona", kam tad šobrīd arī esam parādā vislielāko pateicību. Bez viņiem šī doma būtu nomirusi turpat, kur piedzima – mūsu galvās," par ideju startēt pasaules rallijā izsakās komandas stūrmanis Pēteris Dzirkals.

Jāturpina veiksmīgā tradīcija

PWRC klases noteikumi nosaka, ka tās dalībnieki drīkst piedalīties maksimums sešos no astoņiem sezonas posmiem. LMT komanda izvēlējās startēt Eiropā notiekošajos rallijos – Norvēģijā (ziemas rallijs) un piecos grants rallijos (Kiprā, Portugālē, Itālijā, Grieķijā un Lielbritānijā). Saprotams, ka ne visi fani varēs doties līdzi mūsu ekipāžai uz kādu no šiem posmiem un to atbalstīt, tāpēc paralēli startiem PWRC čempionātā ekipāža piedalīsies divos pašmāju rallijos – rallijā "Kurzeme" un "Latvija". Plānoti starti arī treniņsacensībās Lietuvā un Igaunijā. Ja ļaus budžets, ekipāža piedalīsies arī Somijas un Polijas WRC posmos, jo uz šiem rallijiem šogad plāno doties liela daļa latviešu rallija fanu. "Saprotam, ka PWRC līmenis ir ļoti augsts, un šobrīd ir grūti saprast, kādi ir mūsu ekipāžas patiesie spēki pret labākajiem pasaules rallija braucējiem. Mērķis ir sasniegt finišu pēc iespējas vairāk sacensībās, cīnoties par ieskaites punktiem katrā posmā," saka komandas pilots Andis Neikšāns. Šis, kā zināms, nav lēts prieks, jo aptuvenais budžets, kas nepieciešams startam PWRC klasē, ir vairāk par 500 tūkstošiem eiro. Komandas rīcībā būs tā pati mašīna, kas pagājušajā gadā, un tās aptuvenā vērtība varētu būt ap 100 tūkstošiem eiro. Salīdzinājumam: viens Latvijas rallija čempionāta posms Neikšāna/Dzirkala ekipāžai izmaksā ap 20 tūkstošiem.

Visu rakstu lasiet 2. decembra izdevumā

Svarīgākais