Hemiltons kļuvis par jaunāko Pirmās formulas čempionu un arī pirmo tumšādaino, kas to spējis paveikt.
Lūiss Hemiltons ("McLaren"), F-1 pasaules čempionāta pēdējā posmā Brazīlijā finišējis piektajā vietā, kopvērtējumā par punktu tomēr apsteidza Interlagosas uzvarētāju Felipi Masu ("Ferrari").
Lieki teikt, cik svarīga pirms izšķirīgās sacīkstes pilotiem bija kvalifikācija, un te nu Masa parādīja, uz ko ir gatavs cīņā par čempiontitulu. Hemiltons spēja uzrādīt tikai ceturto laiku, tādējādi apstiprinot teikto, ka viņš lieki neriskēs. Priekšā britu pilotam nācās palaist arī Jarno Trulli no "Toyota", kas negaidīti uzrādīja otro labāko apļa laiku izšķirīgajā braucienā, kā arī Masas komandas biedru Kimi Reikenenu.
"Allaž patīkami startēt no pirmās pozīcijas. Pacentīšos izdarīt visu iespējamo, lai uzvarētu. Mēs uzrādījām lielisku rezultātu. Sacīkste gan ilgs 71 apli, un tā būs ļoti gara. Un tomēr labāk ir startēt no pirmās pozīcijas. Mums ir laba mašīna, esam panākuši, lai tā šajā trasē būtu konkurētspējīga." Par Masas aizmugures nodrošināšanu parūpējās Reikenens, kas ieņēma trešo vietu (otrais negaidīti bija itālis Jarno Trulli no "Toyota"), izšķirīgajā braucienā par nieka piecām sekundes tūkstošdaļām pārspējot Hemiltonu. "Mūsu uzdevums ir izcīnīt dubultuzvaru, un tad paskatīsimies, kā viss beigsies," atzina Reikenens.
Hemiltons savukārt pavēstīja, ka vienīgais, kas viņam vajadzīgs, esot piektā vieta un ka ne uz ko lielāku viņš pretendēt nedomājot: "Sacīkste solās būs smaga, taču esmu apmierināts ar mūsu stratēģiju. Iespējams, ka tie piloti, kas bija mums priekšā (Heiki Kovalainens ierindojās piektajā vietā), startēs ar citu stratēģiju. Esam pietiekami labā pozīcija, lai finišētu braucienā ar tādu pašu rezultātu, kādu uzrādījām kvalifikācijā. Tas arī būs mans mērķis. Mums nav vajadzības sarīkot šovu."
Sacīkšu sākumu uz desmit minūtēm aizkavēja pēkšņi uznākušais lietus, čempiona titula pretendentiem liekot vēl nedaudz panervozēt. Tomēr pats starts iznāca visnotaļ mierīgs, ja neskaita Nelsinju Pikē un Deivida Kulthārda sadursmi (britu pilotam šis bija pēdējais posms karjerā, un tajā viņš nespēja veikt pat vienu apli). Masa līdz drošības mašīnas izbraukšanai spēja nosargāt pirmo vietu, Trulli – otro, Reikenens – trešo, bet aiz viņiem iekārtojās Hemiltons, ko nedaudz labāk startējušais komandas biedrs Heiki Kovalainens palaida garām. Nekas nemainījās arī pēc drošības mašīnas aizbraukšanas, taču lielākas pārmaiņas sākās, trasei apžūstot. Laimēja tie, kuri pirmie iebrauca boksos un uzlika sausā laika riepas. Par tādiem kļuva Sebastjans Fetels no "Toro Rosso" un Fernando Alonso ("Renault"), kuri tad arī aizņēma divas vietas, kuras Hemiltons vēl varēja atļauties zaudēt. Priekšā viņam, protams, bija arī Reikenens, kurš gan turējās nelielā attālumā – gadījumam, ja būs jāpiebremzē sāncensis.
Interesantākais notika pēdējos sešos apļos, kad uznāca lietus. Fetelam nācās veikt neplānotu pitstopu, un Hemiltons, kas boksos iebrauca līdzās viņam, pamanījās tikt garām, ieņemot piekto vietu (Timo Gloks no "Toyota", otro pitstopu veicis 35 apļus pirms finiša ar domu vairāk pie mehāniķiem neiegriezties, arī spēja pakāpties augstāk par britu pilotu). Kā izrādījās, uz slapjā asfalta Fetels bija gana ātrs, lai divus apļus pirms finiša pabrauktu garām Hemiltonam, atbīdot viņu uz sesto vietu, kas, protams, Lūisu vairs neapmierināja. Viņš gan mēģināja noķert vācieti, taču tas neizdevās. Tomēr Masas priekiem nebija pamata, jo palaist garām gan Fetelu, gan Hemiltonu bija spiests Gloks, kam radās lielas grūtības savaldīt mašīnu ar "nepareizajām" riepām.
Tāpat kā pērn, F-1 pasaules čempionu no otrās vietas ieguvēja šogad šķīra viens punkts. Tikai šoreiz Hemiltons sāncensim bija priekšā, kļūstot par jaunāko čempionu Pirmās formulas vēsturē.
Visu rakstu lasiet 4. novembra izdevumā