Septiņi punkti – daudz vai maz?

Jau šīs nedēļas nogalē tiks noskaidrots jaunais Pirmās formulas pasaules čempions – Brazīlijā notiks izšķirīgā sacīkste, kurā pašreizējam līderim Lūisam Hemiltonam ("McLaren") pietiek ar izcīnītu piekto vietu, lai viņš kļūtu neaizsniedzams.

Viņa vienīgajam konkurentam Felipem Masam ("Ferrari") nepieciešama uzvara vai otrā vieta (ja Hemiltons paliek bez punktiem), lai cerētu uz kļūšanu par 30. pilotu, kas uzvarējis F-1 kopvērtējumā. Septiņi punkti – daudz vai maz?

Hemiltons un pagājušā gada pieredze

Kā liecina pieredze, un pirmām kārtām jau paša Hemiltona pieredze, septiņi punkti var būt arī nepietiekams handikaps. Vismaz pērn Lūisam ar šādu priekšrocību izrādījās par maz, lai jau savā pirmajā sezonā uzvarētu F-1 čempionātā, par spīti tam, ka uz Brazīliju viņš devās ar četru punktu handikapu pār savu komandas biedru Fernando Alonso un septiņu – pār nākamo čempionu Kimi Reikenenu ("Ferrari"). Jau pirmajā aplī, startējis no otrās pozīcijas (aiz Masas, bet priekšā saviem konkurentiem), Hemiltons pēc cīņas ar Alonso izslīdēja no trases un atkrita uz astoto vietu, taču strauji sāka atgūt zaudēto, pakāpjoties uz sesto vietu (piektā pozīcija viņam dotu čempiontitulu, ja vien Alonso neuzvarētu vai nebūtu otrais), taču notika neparedzētais: "McLaren" braucamais pēkšņi pārnesumkārbas defekta dēļ gandrīz apstājās. Tiesa, drīz vien Hemiltons atguva ātrumu, taču nu jau nācās kārpīties uz augšu no 18. vietas. Tagad jau čempionāta debitantam vajadzēja cerēt uz konkurentu kļūmēm, taču tie tās nepieļāva. Hemiltons līdz finišam pakāpās uz septīto vietu, bet ar to bija par maz – pietrūka divu punktu.

Reikenens apsteidza Masu, kas pirms sacīkstes neslēpa savu vēlmi palīdzēt kolēģim kļūt par kopvērtējuma uzvarētāju (ja kaut kas tamlīdzīgs notiks šogad, Reikenens nevilcinoties palaidīs garām brazīlieti, kā tas bija arī Ķīnā).

Vai Hemiltons no kļūdām ir mācījies? Dažbrīd šķiet, ka neko daudz, bieži vien zaudējot punktus un saņemot sodu pārgalvības dēļ. Brazīlijā viņš noteikti nedrīkstēs braukt pārgalvīgi. "Pagājušogad mašīna nebija pietiekami ātra, lai cīnītos par uzvaru. Šoreiz dāvanu nebūs – man jāizcīna maksimāls rezultāts kvalifikācijā, jābūt konkurētspējīgam sacīkstē un jāizvairās no izstāšanās. Zinu, kāds ir šis sporta veids, un būtu muļķīgi pirms Brazīlijas justies pašpārliecinātam," uzsver Hemiltons, kas var kļūt par jaunāko pasaules čempionu Pirmās formulas vēsturē. "McLaren" komandas izpilddirektors Martins Vitmāršs atzīst, ka situācija nebūt nav tik vienkārša, taču pārsvars tik un tā esot Hemiltona pusē: ""Ferrari" vairs nepārvalda situāciju, šoreiz tie esam mēs. Taču F-1 patiesi ļoti viegli var nefinišēt sacīkstē. Tas, kā Lūiss strādāja visā Ķīnā pēc pamatīgās kritikas, kas pār viņu bija pārvēlusies pēc Japānas, kļuva par labu atbildi visiem. Viņš izskatījās ļoti nobriedis, darbojās tā, kā ir jāuzvar čempionātā," uzskata Vitmāršs.

Felipe Masa atgādina, ka Pirmajā formulā var notikt viss: "Esmu smagā situācijā, taču viss var notikt. Čempionāts vēl nav beidzies. Un mēs zinām, ka sportā cerība ir līdz pēdējai minūtei. Gatavojamies uzvarēt pēdējā sacīkstē un tikai tad pavilksim svītru. Jūtos tā, it kā pasaules čempionātā futbolā sistu pēcspēles sitienu. Divus esam aizsituši garām, bet pretinieki guvuši vārtus. Mums vairs nav tiesību kļūdīties. Būs ļoti grūti, bet reāli, ko redzējām jau pērn."

Visu rakstu lasiet 28. oktobra izdevumā

Svarīgākais