Ķegumā pasaules blakusvāģu motokrosa čempionāta ietvaros tiek aizvadīti kvalifikācijas braucieni, kurus apkopojot, pirmo starta vietu izcīnīja holandietis Etjēns Bakss, otrajā vietā ierindojās B grupas labākā ekipāža Māris Rupeiks/Kaspars Stupelis, savukārt trešo pozīciju ieguva pieredzējušā vācieša Marko Hapiča tandēms.
Brāļiem Daideriem ceturtais augstākais rezultāts, Vilemsenam/Verbrugem - piektais.
No favorītiem grupu pārstāvēja Vilemsena, Baksa un Jana Hendriksa ekipāžas, bet vienīgie Latvijas pārstāvji bija brāļi Krievi. Brauciens sākās ar pamatīgu skandālu - Hendrikss nokavēja starta pieteikšanās laiku par desmit sekundēm, kā dēļ netika pielaists startam. Ritēja plaša un gara tielēšanās, taču arbitru lēmums netika mainīts.
Startā izvērtās asa cīņa starp ātrākajiem pirmskvalifikācijas braucienu pilotiem Vilemsenu un Baksu. Pie pirmā līkuma radās liela drūzma, un dažiem vietas trasē nepietika... Blaķenes #1 kantētājs Verbruge krita, Vilemsens zaudēja laiku un atkrita uz lejasgalu. Strauji vadībā izvirzījās Bakss, un iekrāja vairāk kā 20 sekunžu pārsvaru no tuvējiem sekotājiem. Finišā Bakss pirmais, aiz viņa pieredzējušā vācieša Marko Hapiča ekipāža, bet trešo pozīciju beigu beigās atkaroja Vilemsens. Brāļi Krievi sākotnēji finišēja trīspadsmitie, taču pēc tiesnešu labojumiem pacēlās vietu augstāk un nodrošināja dalību rītdienas gonkās
Dienas otrais brauciens piesaistīja lielāku pašmāju līdzjutēju uzmanību, jo tajā piedalījās Latvijas lielākās cerības - Rupeiks un Daideri, kuriem konkurenci solījās sastādīt zviedra Soderkvista, beļģa Adriansena un Ščerbiņina/Kurpnieka ekipāžas. Sākotnēji vadībā izvirzījās zviedru tandēms, tika iekrāts ievērojams atrāviens, taču ceturtā apļa laikā pārgalvīgie braucēji piedzīvoja kritienu, kā dēļ cerības par godalgām Latvijā pagaisa kā nebijušas.
Soderkvista vietu centās ieņemt Adriansena duets, tomēr desmit apļu laikā beļģus pēc lieliska apdzīšanas manevra izpildes uz leju nobīdīja Jēkabpils atbalstītie Rupeiks un Stupelis. Tuvojoties finišam, garām beļģiem tika arī brāļi Daideri, līdz ar to otrajā sesijā latviešu dubultuzvara! Nekur tālu no pirmā trijnieka nebija Ščerbiņins un Kurpnieks, kuri finišēja ceturtie.
Šīsdienas lejasgala pilotu papildkvalifikācijā lielākā cīņa notika starp Hendriksu/Smēninksu un kvalifikācijā kritušajiem Soderkvistu/Gustavsonu. Visa brauciena garumā vadībā ar pāris sekunžu handikapu atradās beļģu ekipāža, un rezultātā Hendriksam pelnīta dalība rītdienas sacensībās. Latvijas pārstāvji pēdējā sesijā nepiedalījās, jo visiem iepriekšējos braucienos uzrādītie rezultāti bija pietiekami augsti, lai startētu svētdienas sacīkstēs.