Stambulā notiekošajās F1 Turcijas Grand Prix sacīkstēs trešo reizi četru posmu laikā uz goda pjedestāla augstākā pakāpiena kāpa pasaules čempions Sebastians Fetels no ”Red Bull”. Astoņu sekunžu attālumā otrais finišēja uzvarētāja komandas biedrs Marks Vēbers, bet labāko trijnieku noslēdza "Ferrari" pilots Fernando Alonso.
Starts, kā allaž, Fetelam izdevās lielisks – otrās sākuma pozīcijas īpašnieks Vēbers ne tuvu nevarēja stāvēt klāt savam komandas biedram. Kamēr Fetels bija karaļa lomā, ”Red Bull” Austrālijas pārstāvis palaida garām kvalifikācijas trešo numuru Niko Rosbergu. Vēbers gan nebija lielākais neveiksminieks – mēģinot iekļūt pirmajā trijniekā, Luiss Hamiltons ieņēma neatbilstošu trajektoriju, kā rezultātā anglim nācās ievērojami samazināt ātrumu un ļaut sevi apdzīt trim tuvākajiem sekotājiem. Pirmā apļa laikā negadījumi piedzīvoti netika, pāris minūtes vēlāk pēc jauniem antispārniem boksos devās ”Renault Lotus” pārstāvis Vitālijs Petrovs, leģendārais Mihaels Šūmahers un meksikānis Serhio Peress, citādi – sākums aizritēja mierīgi.
Sākot ar trešo apli, tika uzsākti pirmie apdzīšanas manevri. Kamēr Fetels riņķoja drošā attālumā visiem pa priekšu, Vēbers kala plānus par otrajā vietā esošā Rosberga apdzīšanu. Pagāja vien pāris minūtes, kad sarkanais bullis izmantoja DRS (regulējamo antispārnu) priekšrocības un eleganti apsteidza ”Mercedes” brīnumbērnu. Šosezon ieviesto tehnoloģisko brīnumu nedaudz vēlāk izmantoja arī divkārtējais čempions Alonso – no ceturtās pozīcijas spānis strauji pietuvojās savam cīņu biedram un, līdzīgi kā Vēbers, bez grūtībām vācieti apsteidza un iekļuva labāko trijniekā. DRS izmantošana tik labi gan nevedās Hamiltonam – brits mēģināja tikt garām komandas biedram Batonam, taču visi centieni izrādījās nesekmīgi. 2008. gada uzvarētājam veiksme nebija sabiedrotā – devītajā aplī pagājušā gada Stambulas posma uzvarētāju apdzina ”Ferrari” pilots Nr.2 Felipe Masa.
Līdz ar Masas parādīšanos sestajā pozīcijā sākās masveidīgi boksu apmeklējumi. Vislielāko rezonansi izraisīja abu tikko minēto varoņu pitstops desmitajā aplī – konkurenti boksu celiņu atstāja vienlaicīgi, braucot paralēli viens otram. Notika diezgan agresīvs cīniņš par augstāku vietu, kurā pārāks izrādījās Hamiltons. Boksos drīz pēc tam pabija visi līderi, un zīmīgi, ka Rosbergs trasē atgriezās tieši pirms tikko aprakstītā britu braucēja, ceturtajā pozīcijā. Tiesa, drīz vien ”McLaren” pilots, izmantojot DRS, vācietim vietu atņēma. Turpmākajos apļos aizritēja intensīva cīņa starp Rosbergu, Hamiltonu, Masu un Rosbergu. Pirmajā trijniekā savu ietekmi netraucēti turpināja dalīt, attiecīgi Fetels, Vēbers un Alonso.
Līdera Fetela pārsvars pār tuvākajiem sekotājiem bija tik liels, ka 25. aplī vācietis devās boksos un trasē atgriezās tukšā trasē – astoņas sekundes priekšā Vēberam. 34 gadus vecais austrālietis nebija spējīgs turēt līdzi komandas biedram, tāpat aiz muguras savas ambīcijas aizvien aktīvāk sāka izrādīt Alonso. Spānis uzrādīja vairākus ātrākos apļa laikus, uzņēma jaudīgus apgriezienus un 30. aplī, kārtējo reizi demonstrējot DRS lietderību, apdzina Vēberu un ieguva vicelīdera statusu. Drīz eļļu ugunij pielēja atkārtotie boksu apmeklējumi – uzmanību Grand Prix vērotājiem pievērsa Hamiltons: bija iesprūdis sudrabsarkanās formulas priekšējā riteņa aizbīdnis, kā rezultātā anglis notrieca vējā vairākas vērtīgas sekundes, kuru dēļ trasē atgriezās tikai septītais.
Turpmākie apļi pagāja salīdzinoši mierīgi. Līderi nemainīgi riņķoja savās pozīcijās, līdz tehniskas ķibeles skāra Alonso formulu, spāņa ātrums kļuva mazāks un aizvien straujāk tuvojās Vēbers. 52. apļa starta taisnē austrālietis savu potenciālu izmantoja un ”Ferrari” pārstāvis tika apdzīts. Spānijas veiksmīgākais pilots kādu brīdi otro vietu mēģināja atgūt, taču ”Red Bull” pilots brauca pietiekami ātri un apdomīgi, lai vietu neatdotu. Šādā kārtībā pirmais trijnieks arī noslēdza sacīkstes, ceturtais finišēja Luiss Hamiltons, bet piektais - Niko Rosbergs.