Latvijas komanda 2012.gada Dakāras rallijreidā startēs ar radikāli jaunas tehnoloģijas automašīnu, kas degvielu izmantos tikai elektrības ražošanai, ceturtdien pastāstīja projekta īstenotāji.
Rallijreidos nekad iepriekš nav startējis automobilis, kura riteņus griezīs tikai elektriskā strāva, žurnālistus informēja projekta iniciators Māris Saukāns. Viņš uzsvēra, ka, cītīgi strādājot, arī šķietami nesasniedzami mērķi ir pa spēkam.
"Zināmā mērā mēs atgriežamies Dakāras rallijā kā pionieri," teica Saukāns. "Ceram, ka arī finišā mēs būsim pirmie," viņš sacīja.
Komanda Latvijā uzbūvēs elektropiedziņas mašīnu "OSCar eO", kam jauda vidēji būs trīsreiz lielāka nekā vidusmēra ielas automašīnai, un vairāk nekā trīs tonnas smagajam spēkratam pie katras ass būs savs elektromotors. Inženieris un izgudrotājs Andris Dambis nešaubās, ka viņa darbs palīdzēs izstrādāt noderīgas tehnoloģijas ielas automašīnām ar elektrisko piedziņu.
Elektrību mašīnas kustībai maršrutā iegūs no speciāli būvētiem ātras darbības 180 akumulatoriem vai strāvas ģeneratora.
Latvijas rallijreidu komandas ieceri atbalstījuši arī Dakāras organizatori un vadošas ārvalstu kompānijas. Komandas tehniskais ģenerālsponsors būs Ķīnas akumulatoru ražotājs "Winston Battery". Dambis uzsvēra, ka Ķīnā pašlaik ir vislabākie elektroautomobiļu akumulatori.
Latvijas rallijreidu komandā būs sacīkšu auto, atbalsta mašīna, kā arī tehniskās palīdzības smagais automobilis.
Dambis uzskata, ka galvenais Dakārā būs saglabāt vietu rallija ieskaitē, jo ļoti garos ātrumposmos elektropiedziņas mašīnai nebūs viegli iekļauties kontrollaikā. Uz "OSCar eO" neattieksies kādi speciāli noteikumi, un tā brauks pēc tādiem pašiem noteikumiem kā iekšdedzes dzinēju mašīnām, bet pretendēs uz 1.vietu alternatīvo degvielu klases ieskaitē.
"Mēs runājam par augstākajām tehnoloģijām elektroautomobiļu hibrīdu būvē," palepojās Dambis.