Sestdiena, 20.aprīlis

redeem Mirta, Ziedīte

arrow_right_alt Sports \ Motoru sports

Uz mūžu diskvalificētais Briatore sola revanšu

Nu jau bijušais "Renault" F1 komandas vadītājs Flāvio Briatore no autosporta atstādināts uz mūžu, vienības tehniskā departamenta vadītājs Pets Simondss - uz pieciem gadiem, bet "Renault" tika sveikā ar diviem gadiem nosacītu diskvalifikāciju.

Ar šādiem sodiem FIA reaģēja uz pagājušajā gadā Singapūras GP notikušo, kad Fernando Alonso uzvara tika panākta ar krāpšanās palīdzību. Vistiešākais plāna izpildītājs Nelsinju Pikē saņēma imunitāti, par ko daudzi speciālisti ir izbrīnīti. Briatorem, kurš sola revanšēties šobrīd nav daudz aizstāvju, ja nu vienīgi viņa senais draugs Bernijs Eklstons, kuram pašam varētu draudēt nepatikšanas.

Vai "Renault" komandas beigas?

Pagājušo nedēļ, kā jau bija gaidāms, FIA bargi sodīja "Renault" komandu par pagājušajā sezonā Singapūras GP notikušo. Kā jau rakstījām, komandas vadītājs Flāvio Briatore un tehniskā departaenta vadītājs Pets Simondss, vismaz spriežot pēc Nelsinju Pikē liecinatā, likuši viņam avarēt, lai ļautu Alonso paspēkoties par uzvaru, ko spānis arī izcīnīja.

Bija skaidrs, - ja "Renault" vadītāji tiks atzīti par vainīgiem, komandu gaida smagas sankcijas. Vēl pims lietas izskatīšanas Briatore paziņoja par atkāpšanos no komandas vadītāja posteņa, viņam sekoja arī Simondss. Savukārt FIA, atzinusi Briatori, Simondsu un Pikē par vainīgiem, sodīja «Renault» komandu ar nosacītu diskvalifikāciju uz diviem gadiem (tā stāsies spēkā, ja atkārtosies līdzīgs pārkāpums). Briatori FIA diskvalificēja uz mūžu no darbošanās jebkādos sacīkšu seriālos, Simondsam piesprieda piecu gadu piespiedu atstādināšanu no autosporta.

«Renault» komanda bez ierunām pieņēma FIA lēmumu. «Atvainojamies visai F1 sabiedrībai par komandas darbinieku nepieļaujamo uzvedību. Ļoti ceram, ka drīz šis jautājums kļūs par vēsturi un varēsim koncentrēties konstruktīvai nākotnei,» teikts «Renault» komandas prezidenta paziņojumā. «Renault» var saprast – trieciens ir ļoti smags. Pagājušo nedēļ kļuva skaidrs, ka no sadarbības ar komandu atsakās titulsponsors – kompānija ING, kurai trīs gadu līguma termiņš beidzas šoziem, taču pēc notikušā tā nekavējoties lauza vienošanos. To pašu izdarīja arī spāņu apdrošināšanas kompānija «Mutua Madrilena», kura turpinās atbalstīt Alonso. Komandas vadīšana līdz šīs sezonas beigām uzticēta līdzšinējam tehniskajam direktoram Bobam Bellam. Žans Fransuā Kobē, kurš uzņēmies komandas izpilddirektora pienāku mus, neslēpj, ka ar galveno sponsoru aiziešanu un sekojošo finansēšanas deficītu koncernam nāksies pārskatīt komandas biznesa modeli. «Renault» vadība, iespējams, pat būs gatava izskatīt piedāvājumus, ja atradīsies investori, kuri vēlēsies iegādāties komandu. BBC vēsta, ka autosportā slavenais Deivids Ričardss esot gatavs maksāt aptuveni 50 miljonus dolāru. Brits Frankfurtes autosalona laikā pat esot ticies ar «Renault» koncerna vadītāju Karlosu Gonu, kā arī apmeklējis komandas bāzi. Ričardss kopš BAR laikiem ļoti vēlas atgriezties F1.

Briatore: «Mani nodeva paša cilvēki.»

FIA prezidents Makss Moslijs, kuram Briatores pazemošana acīmredzot ir īsts saldais ēdiens, atceroties, ka tieši Flāvio bija viens no Maksa galvenajiem oponentiem FIA strīdā ar FOTA, uzskata, ka sods esot maksimāli iespējamais. «Pieņēmām visbargāko sodu, – diskvalifikāciju. Runa ir par pilnīgu izslēgšanu no F1. Taču «Renault» koncerns pierādīja, ka nav morāli atbildīgs par notikušo, to pašu var teikt par «Renault» komandu, tiesa, mazākā mērā,» uzsver Moslijs.

Visu rakstu lasiet 29. septembra izdevumā