Jau rīt no rīta Bahreinā ar brīvajiem treniņbraucieniem tiks dots starts jaunajai F-1 sezonai, kura mums solās būt gana interesanta un aizraujoša.
Arī šis gads F-1 solās būt interesants, jo šogad F-1 ir skārušas ļoti būtiskas izmaiņas – 12 komandas, jauni piloti, jauni noteikumi un daudz kas cits, taču par visu pēc kārtas.
F-1 piloti
Beidzoties pagājušajai F-1 sezonai, komandas sāka komplektēt sastāvus 2010. gada sezonai. Kāds pagarināja līgumu, kāds lauza to, bet 18. novembrī kļuva zināms, ka 2010. gada čempions Džensons Batons pievienosies "McLaren" vienībai. "Protams, ka neaizmirsīšu izcīnīto čempiona titulu "Brawn GP" komandā, tomēr ir pienācis laiks jaunam izaicinājumam, tāpēc es pievienojos "McLaren" komandai. Esmu šīs komandas fans jau kopš bērnības un tas ir neticami, ka beidzot esmu daļa no tās," tā savu pāreju komentēja Batons. Daudzi šo ziņu uztvēra ar prieku, bet daudzi pēc šādas pārejas saskuma, jo tas nozīmēja to, ka soms Kimi Raikonens izlaidīs šo sezonu. ''Iespējas nākamajai sezonai bija, vai nu braukt ''McLaren'' vai nebraukt F-1 vispār. Kimi un ''McLaren'' nespēja panākt vienošanos un vismaz nākamajā sezonā viņš F-1 nestartēs,'' Raikonena izvēli komentēja viņa menedžeris. Tā arī notika, un nu jau somu pilots savu meistarību apliecina WRC rallijā.
Dienu pēc tam, kad Batons paziņoja, ka brauks "McLaren", presē izskanēja ziņas par to, ka septiņkārtējais F-1 pasaules čempions Mihaels Šūmahers varētu pievienoties "Mercedes GP" komandai...kā pilots. Pēc vairāk nekā mēneša ilgām baumām, 23. decembrī tika pielikts punkts, jo "Mercedes GP" paziņoja, ka līdzās Niko Rosbergam nākamgad pirmās formulas sacensībās brauks Šūmahers. "''Mercedes'' ir spēcīgs partneris un mūsu mērķis ir cīņa par čempiontitulu. Kā jau redzējām, tad konkurence šogad bija spēcīga, tāpēc esmu sajūsmā, ka varu būt atpakaļ šajā visā," savu atgriešanos komentēja vācietis.
Arī pārējās komandas turpināja komplektēt sastāvus. Vissmagāk klājās jaunajām komandām, kurām no pieejamajiem pilotiem bija jāatrod labākais variants. Noteikti jāatzīmē, ka darbu F-1 dabūja bijušais ''Toyota'' japāņu pilots Kamui Kobajaši, kurš brauks ''Sauber'' komandā. Kopā ar japāni brauks bijušais ''McLaren'' komandas testu pilots Pedro de la Rosa. Pirmo reizi F-1 brauks pilots, kurš pārstāv Krieviju. Vitālijs Petrovs, pateicoties tēvam un viņa draugiem, šogad kopā ar poli Robertu Kubicu pārstāvēs "Renault" komandu.
F-1 komandas
Šogad bija plānots, ka uz starta izies 13 komandas un 26 sportisti, taču pēc ilgām un smagām diskusijām Starptautiskā automobiļu federācija (FIA) paziņoja, ka šogad F-1 čempionātā startēs 12 komandas. Ja sākotnēji "US F1" komanda ar FIA veica pārrunas par pirmo četru posmu izlaišanu, tad vēlāk kļuva zināms, ka komanda šosezon nestartēs vispār. Pastāvēja iespēja, ka šīs Amerikas komandas vietā varētu startēt serbu ''Stefan Grand Prix'', tomēr FIA nepiekrita šim variantam un atstāja 12 komandas. Ja tomēr FIA atļautu startēt ''Stefan Grand Prix'' vienībai, tad tās sastāvā mēs redzētu 1997. gada F-1 pasaules čempionu Žaku Vilenēvu.
Ja "US F1" izstājās, tad divas pārējās jaunās komandas īsi pirms jaunās sezonas starta nomainīja komandu nosaukumus. "Manor" kļuva par "Virgin Racing" , bet ''Campos'' par ''Hispania F1''.
F-1 kalendārs un trases
Pagājušā gada izskaņā FIA pasaules motoru sporta padomes sēdē tika apstiprināts jaunais F-1 kalendārs, kurš paredz, ka sezona sāksies Bahreinā, bet beigsies Abū Dabī. Pēc Bahreinas piloti dosies uz Austrāliju, bet pēc tam viņu ceļi vedīs uz Malaiziju un Ķīnu. 24.oktobrī notiks posms Dienvidkorejā, bet septītajā novembrī piloti brauks Brazīlijā. Sezonas pēdējais posms tiks aizvadīts Abū Dabī, kurš notiks 14.novembrī.
Jaunie noteikumi un izmaiņas
Arī pašas sacensības ir skārušas nopietnas izmaiņas. Būtiskākā lieta ir tā, ka šogad pirmo reizi kopš 90. gadu sākuma būs aizliegts sacensību laikā uzpildīt degvielu. Piloti boksos dosies vienīgi pēc jaunām riepām, kas nozīmē to, ka mūs sagaida interesanta cīņa saistībā ar stratēģiju.
Jauni noteikumi ir sagaidāmi arī kvalifikācijā. Šogad piloti savus lidojošos apļus varēs veikt ar iespējami mazāku degvielas daudzumu, līdz ar to vairs nebūs jāzīlē, ar cik smagu formulu kurš pilots ir braucis un, kāds ir tās patiesais ātrums. Taču ir viens būtisks bet. Kvalifikācijā pirmo desmit starta vietu ieguvēji sacensības būs spiesti sākt ar tām pašām riepām, kas izmantotas kvalifikācijas braucienos. Jau šobrīd var paredzēt to, ka, iespējams, kāds pilots tomēr priekšroku dos tam, lai kvalifikācijā finišētu ap 11. – 13. vietu, kas dos iespēju sacensības uzsākt ar jaunām riepām, kamēr pirmajiem desmit braucējiem riepas būs jau palietotas.
Ņemot vērā to, ka F-1 uz starta līnijas stāsies 24 piloti, izmaiņas skārušas arī punktu sistēmu. Šogad par punktiem cīnīsies desmit piloti, kur ātrākais braucējs tiks pie 25 punktiem. Otrajā vietā esošais pilots saņems 18, bet trešās vietas ieguvējs tiks pie 15 punktiem (25-18-15-12-10-8-6-4-2-1).
Tāpat jāatzīmē, ka katram pilotam nedēļas nogalē būs atvēlēti kopumā 11 riepu komplekti (seši primārie un pieci izvēles). Arī dzinēju izmantošanai ir savi noteikumi. Lai arī F-1 posmu skaits no 17 ir palielinājies līdz 19, viens pilots sezonas laikā drīkstēs izmantot maksimums astoņus dzinējus. Ja pilots izmantos devīto vai, piemēram, desmito dzinēju, 10 starta vietu sods tiks piemērots gan sacīkstēs, uz kuru dzinējs ir nomainīts, gan arī nākamajā F-1 posmā.
F-1 pirmssezonas testi
F-1 starpsezonā piloti aizvadīja 15 oficiālās testu dienas. Uzreiz jāsaka, ka lielu lomu testos spēlēja laika apstākļi, jo bieži lija. Tāpat jāatzīmē, ka komandas testos strādāja pie dažādām lietām – cits veica garus braucienus, cits imitēja startu un īsos braucienus, citi eksperimentēja ar riepām u.t.t.. Bet tāpēc jau testi ir arī domāti, lai komandas varētu veikt uzlabojumus. Gribētos piebilst, ka nevienu oficiālo testu dienu neaizvadīja ''Hispania'' komanda. Lai arī tie ir tikai testi, acīs iekrita tas, ka lēnākās gandrīz visās dienās bija abās jaunās vienības – ''Lotus'' un ''Virgin''. Kā būs dzīvē, to mēs redzēsim jau pēc pāris dienām.