Bijušais Latvijas bobsleja pilots, pašreizējais Polijas izlases treneris Jānis Miņins sarunā ar Sportacentrs.com atskatījās uz Phjončhanas olimpisko spēļu divnieku sacensībām, raksturoja trasi un mēģināja paredzēt četrinieku sacensību rezultātus.
"Oskara [Melbārža] un Jāņa [Strengas] bronzas medaļas divniekos nav pārsteigums, šī ir trase, kurā ir jābrauc," norāda Miņins. "Domāju, ka Oskars pats apzinās - ja nebūtu pieļāvis kļūdu otrā brauciena otrajā virāžā, tad pacīnītos par zeltu. Puikas ir malači, komanda ir labi nostrādājusi. Tas ir tikai apsveicami, ka Oskars tagad var stabili nobraukt, jo sākumā viņš vēl cīnījās ar šo bobu. Kad reiz runājām, viņš teica, ka Valnera kamanas nav tik stabilas kā Latvijā ražotās [BTC]. Ka ir nedaudz grūtāk un ka pie tām ir jāpierod."
"Redzu, kā viņš ir progresējis no pašas nulles. Viņam ir talants uz braukšanu. Var redzēt, ka Oskars var tikt galā ar jebkuru tehniku, un arī psiholoģiski viņš ir stabils. Ja viņš pieļauj kļūdu, tad par to diezgan smagi pārdzīvo, kas varbūt nenāk par labu. Bet paldies dievam viņš saņēmās, un trešo un ceturto braucienu nobrauca labi."
Runājot par Oskaru Ķibermani, Miņins uzskata, ka pilots uzlicis sev pārāk lielu psiholoģisko spiedienu. "Turklāt trase ir citādāka nekā bija oktobrī. Daudzās vietās braukšana atšķiras. Salīdzinot ar Pasaules kausa posmu tagad šeit brauc par vismaz sekundi ātrāk. Tas izmaina braukšanas stilu, un Osis, iespējams, nepārslēdzās. No malas man spriest ir grūti, neesmu viņu tā vērojis. Melbārdi, Daumantu [Dreiškenu] un Intaru [Dambi] es zinu labāk, jo esmu ar viņiem kopā braucis"
"Nezinu, kādi bija fiziskie rādītāji Daumantam un Jānim Strengam. Iespējams, ka Daumants nebija tik labā formā, kā to gribētu pats vai Sandis [Prūsis]. Bet skaidrs, ka tas bija trenera lēmums. Psiholoģiski Daumantam noteikti nebija viegli, taču viņš ir pietiekami pieredzējis vecis, un saprot, ka, ja ne divniekā, tad četriniekā viņš iestums. Varbūt tādējādi viņš būs labāk gatavs četrinieku sacensībām. Apslēptais niknums palīdzēs iestumt četrinieku vēl kārtīgāk. Daumants ir viens no dinozauriem, līdzvērtīgs bobsleja leģendām. Iespējams, ka, sataupot viņu četriniekam, visi būs tikai ieguvēji."
"Ja tu jautā par pārsteigumiem, tad mani divniekos līdzīgi kā skeletonā pārsteidza briti. kuri brauca ar veco Ķibermaņa bobu, kuru pēc Oskara izmantoja beļģiete, kas ar to pagājušajā sezonā piedzīvoja 17 kritienus. Kamanas tika mazliet restaurētas un izīrētas britiem. No otras puses - nav ko brīnīties, jo viņš pirmos divus braucienus nobrauca patiešām labi. Turklāt viņam paveicās ar starta numuru. Tomēr tas mani pārsteidza," stāsta Miņins.
"Bija trīs sportisti, kuri neizturēja spriedzi - manējais polis Mateušs Ļutijs un divi amerikāņi. Tikai amerikāņu trešais pilots [Niks] Kaningems saņēmās uz trešo braucienu un nobrauca tiešām labi. Koudijs Beskjū, kurš it kā skaitījās komandas līderis, savā pirmajā olimpiādē sabruka, Treniņos vēl puslīdz brauca, taču mačos nekā. Viņam tā arī neizdevās nobraukt nevienu labu braucienu. Skatījos, kā viņš un stūmēji staigāja apkārt nokārtu galvu."
Lūgts kā bijušajam pilotam īsi raksturot Phjončhanas trasi, Miņins izceļ, ka tā ir viltīga. "Šeit nostrādā tas, ka tev ir jābūt gatavam pielāgoties ātrumam. Jāmāk ātri pielāgoties situācijai. Tā nav bīstama, jo tajā varētu piedzīvot kritienus. Bet ir diezgan liela skāde, ja nokļūdies otrajā virāžā. Melbārdis pirmajā braucienā bija labākais, bet otrajā braucienā pieļāva vienu kļūdu - piesita otrajā virāžā, un jau bija vairs tikai desmitais."
"Četrinieku sacensībās vācieši noteikti atkal būs favorītu statusā. Ja Mazais Osis tiks pāri savai barjerai, izlabos kļūdas un aizmirsīs par divnieku mačiem, tad abi Oskari arī būs starp favorītiem," uzskata treneris. "Krievi nekur nebūs, jo viņi paši savārīja ziepes ar pieteikumiem, kā dēļ viens bobs likvidējās. Bet četriniekos brauks nevis nomināli otrais pilots, bet tikai trešais, jo laikus nepieteica sportistus."
"Korejieši atkal būs tumšais zirdziņš. Viņi izlēma savās mājās slēpties un piebraukt trasi. Tas ir [Pjēra] Lidēra stils, to es atpazīstu, jo esmu ar viņu strādājis kopā trīs gadus. Esmu dzirdējis, ka korejieši šeit ir nobraukuši 460 braucienus. Reāli pilots sezonas laikā var nobraukt 120 līdz 200. Bet 460 ir liels apjoms. Ja to esi paveicis savā trasē, tad zināmām priekšrocībām ir jābūt. Vai viņš nobrauca vislabāk? Nē, pirmajā braucienā viņš sadega, bet nākamos trīs jau nobrauca diezgan labi. Var redzēt, ka viņam ir braukšanas bāze. Jautājums tikai par to, kas viņam notiek galvā."
Kurš pagaidām brauc vislabāk? Miņins atzīst, ka Lielais Osis brauc diezgan smuki, un, ja kādam būtu jādod zelta medaļa par braukšanu, viņš to atdotu Osim. "Sākumā viņam negāja tik labi. Mums pat sanāca aprunāties par otro virāžu, tas viņam varbūt palīdzēja. To prasi viņam pašam. Tas jau nav nekas slikts. Arī man savulaik Prūsis bija treneris, bet blakus bija ari [Jānis] Ķipurs un [Jānis] Skrastiņš. Arī viņi man šad tad šo to pateica, lika aizdomāties. Es parasti ieklausījos vairākos padomos un tad secināju, kurš man der vislabāk. Taču es nekādā gadījumā nesaku, ka esmu pielicis roku pie bronzas medaļas. Pie tā strādājuši citi cilvēki, mana nopelna tajā nav," smejas Miņins.
Vai Miņinam ir skaidrība par to, ko vinš darīs nākamajā olimpiskajā četrgadē? "Zini, kad manējais divnieku mačos nobrauca trešo braucienu, man galvā šaudījās doma, ka jābūt godīgam pret sevi un komandu un jāiesniedz atlūgums," smejoties saka bijušais bobslejists. "Jo acīmredzot es kā treneris neesmu izdarījis visu. Nav nozīmes, cik daudz esmu darījis. Ja nav rezultāta, man jāiesniedz atlūgumu. No otras puses, runājot ar vadību šāda doma neizskan. Protams, tās visas ir emocijas. Mums vēl ir četrinieku sacensības. Labāk visu izanalizēt un pieņemt lēmumu ar vēsu prātu. Principā vajadzētu būt līgumam vēl uz četriem gadiem. Tāda bija noruna. Arī sezonas vidū poļi interesējās, vai es turpināšu. Esmu arī izklāstījis nākamās četrgades plānu."